معاون استاندار بوشهر :برخی بانک‌های خصوصی همکاری نمی کنند
معاون استاندار بوشهر :برخی بانک‌های خصوصی همکاری نمی کنند

ندای استان:معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تعدادی از بانک‌ها خصوصی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ جهت اشتغال افراد فاقد شغل هیچ گونه همکاری با مجموعه مدیریتی این استان ندارند که به زودی تصمیم‌گیری‌هایی علیه مدیران این بانک‌ها اتخاذ می‌شود.

به گزارش ندای استان،علی باستین روز شنبه در نشست بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی اظهار کرد: کم‌کاری برخی از بانک‌های خصوصی استان بوشهر در پرداخت تسهیلات اشتغال قابل قبول نیست و به عنوان یک موضوع اساسی آن را دنبال می‌کنیم.

وی افزود:سهم بانک‌های دولتی از تسهیلات تبصره ۱۶، یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که ۷۸ درصد آن پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: این در حالی است که از سهمیه یک‌هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان تبصره ۱۶ مربوط به این استان، تاکنون ۸۵۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

باستین اضافه کرد: هر چند استان بوشهر دارای جایگاه اول در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ کشور است اما تلاش می‌شود با رفع موانع موجود، مبلغ پرداختی این تسهیلات تا ۳۱ تیرماه به عنوان آخرین زمان پرداخت، به ۹۰ درصد افزایش یابد.

وی یادآور شد: البته برخی از متقاضیان مدارک لازم برای دریافت این تسهیلات را به بانک‌ها ارائه نکرده‌اند که سبب شده پرونده‌های آنها ناقص باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از متقضایان دریافت وام تبصره ۱۶ خواست از روز دوشنبه هفته جاری با مراجعه به بانک‌ها و تشکیل پرونده و آوردن فقط یک ضامن، اقدام به دریافت تسهیلات خود کنند در غیر این صورت به منزله انصراف تلقی شده و فرد جایگزین معرفی می‌شود.

باستین ملاک ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان را میزان پرداخت تسهیلات بانکی تبصره ۱۶ ذکر کرد و گفت: این تسهیلات برای ایجاد مشاغل خرد، روستایی و تثبیت اشتغال مورد استفاده قرار می‌گیرد.