آغاز واگذاری زمین برای ساخت مسکن در روستاها
آغاز واگذاری زمین برای ساخت مسکن در روستاها

ندای استان:در نخستین اقدام در روستای جزیره شمالی بندر ریگ گناوه عملیات واگذاری ۹۰ قطعه زمین مسکونی به جوانان این روستا آغاز شد.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده در آیین واگذاری زمین مسکونی به روستاییان در روستای جزیره شمالی بندر ریگ شهرستان گناوه با بیان اینکه فعالیت‌های ساخت مسکن و واگذاری زمین در استان تسریع یافته است، اظهار داشت: با تلاش جمعی که در استان بوشهر صورت گرفته است ساخت مسکن روند مطلوبی دارد.
وی افزود: ساخت مسکن در روستا‌ها و شهر‌های کم جمعیت استان به همت بنیاد مسکن سرعت یافته است و علاوه بر واحد‌هایی که در حال ساخت است در این هفته هم عملیات اجرایی ساخت هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی جدید در شهر‌های مختلف استان آغاز شد.

استاندار بوشهر فرآیند واگذاری زمین مسکونی به متقاضیان و واجدان شرایط در شهر‌ها و روستا‌های استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در قالب طرح جوانی جمعیت، هزار قطعه زمین به مساحت هر کدام ۲۰۰ متر مربع در استان واگذار شد.

محمدی‌زاده اضافه کرد: تلاش می‌شود تا مرداد امسال زمین مسکونی به خانواده‌های تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی استان از جمله کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و افراد تحت پوشش بنیاد شهید واگذار شود.

وی بیان کرد: در اجرایی شدن این طرح ضمن شناسایی اراضی دولتی با اقدام مشترک دستگاه‌های اجرایی شامل منابع طبیعی، بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک با مشارکت فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان بوشهر، زمینه واگذاری این اراضی به محدوده روستا‌های استان بوشهر برای واگذاری به جوانان روستایی آغاز شده است.

محمدی‌زاده اضافه کرد: بر اساس تعهد بنیاد مسکن استان بوشهر حداکثر تا یک ماه آینده عملیات آماده‌سازی، زیرساخت‌های مورد نیاز این اراضی و ایجاد انشعابات لازم برای آغاز ساخت واحد‌های مسکونی در این روستا فراهم می‌شود.