درخشش پنج قصه‌گوی بوشهری در جشنواره بین‌المللی
درخشش پنج قصه‌گوی بوشهری در جشنواره بین‌المللی

ندای استان:مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از درخشش پنج قصه‌گوی بوشهری در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بخش منطقه‌ای خبر داد.

به گزارش ندای استان،سیمه رسولی روز چهارشنبه ۲ آذر با اشاره به برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: طی رقابت سه روزه قصه گویانی از استان های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و فارس، در گروه‌های “نوجوانان”، “بزرگسالان” و “پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها” در بخش‌های ملی، آیینی- سنتی و زبان اشاره برگزار شد.

وی با اشاره به انتخاب ۵ قصه گوی بوشهری جز برگزیدگان منطقه سه کشور اظهار داشت: با اعلام هیات داوران، ساجده جعفری با قصه ” پادشاه هفت دختران” در بخش ملی برگزیده گروه نوجوانان و علی سینا جوکاری با قصه ” جعفر شانسی” عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش از جشنواره را کسب کردند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ادامه داد: رضوان فتاح با قصه “سرو و سندلیق” در بخش ملی گروه بزرگسالان، عنوان‌ سوم و فرح راود شیری را با قصه ” دی زنگرو” در بخش ملی گروه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، به عنوان شایسته‌ی تقدیر معرفی شدند.

رسولی افزود: مژگان صفری با قصه “زال و رودابه” نیز در بخش آیینی- سنتی از بین شرکت کنندگان بزرگسال رتبه دوم را از آن خود کرد.

وی تصریح کرد:: مرحله‌ منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور با حضور ۶۷ قصه‌گو به میزبانی استان خوزستان به رقابت با یکدیگر پرداختند و در نهایت ۱۲ قصه‌گو به مرحله کشوری راه یافتند.