اداره استاندارد: مالکان مجتمع‌های پزشکی از فرافکنی بپرهیزند
اداره استاندارد: مالکان مجتمع‌های پزشکی از فرافکنی بپرهیزند

ندای استان:مدیرکل استاندارد بوشهر از مالکان مجتمع های پزشکی خواست که بجای فرافکنی و حاشیه سازی درخصوص پلمپ آسانسورهای ساختمان‌های خود توسط اداره استاندارد، هر چه سریع‌تر جهت استانداردسازی آنها قدام کنند.

به گزارش ندای استان،محمدرحیم بهره‌مند روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به عزم این اداره کل جهت استانداردسازی آسانسورهای اماکن عمومی و مجتمع‌های پزشکی اظهار کرد: در راستای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان و با توجه مصوبه شورای فنی استان مورخ ۲ دی ماه ۱۴۰۰، ایمنی و استاندارد آسانسورهای کلیه ادارات دولتی و مراکز پرتردد و عمومی مورد پایش قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از سه نوبت تذکر کتبی به مالکان مجتمع‌های پزشکی که از آسانسورهای غیراستاندارد استفاده و اقدامی جهت استانداردسازی آسانسورهای خود نکردند اداره کل استاندارد بوشهر در راستای حفظ امنیت جانی شهروندان و از طریق گرفتن حکم قضایی، اقدام به پلمپ این آسانسورها کرده تا از بروز حوادث جانی محتمل، جلوگیری کند.

بهره‌مند ادامه داد:در این مرحله ،آسانسور سه مجتمع پزشکی در بوشهر پلمب شده و شماری نیز تذکر گرفتند که در صورت رفع نکردن نقص،نسبت به پلمب آنها اقدام خواهد شد.

این مقام مسسول گفت:برخی از این مالکان، به جای استانداردسازی آسانسورهای مجتمع های پزشکی خود، اقدام به فرافکنی و بیان موارد غیرصحیح کرده که بهتر بود بجای پرداختن به این مسائل، جهت رفع نواقص آسانسورهای خود و اعلام درخواست بازرسی از طریق ثبت نام در سامانه اقدام می‌کردند.

وی افزود: با توجه به اهمیت ایمنی کاربران آسانسورها و ارتقا کیفیت آنها کارفرمایان و متقاضیان نصب آسانسور باید در هنگام انعقاد قرارداد با شرکت‌های نصاب آسانسور از دارا بودن پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور این شرکت از سازمان صنعت،معدن و تجارت اطمینان حاصل کنند.

بهره‌مند عنوان کرد: در این زمینه راحت‌ترین راه، مراجعه به درگاه سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی www.lift.isiri.gov.ir فروشندگان معتبر آسانسور است.

بنابر مشاهده میدانی خبرنگار ایرنا برخی از مجتمع‌های پزشکی در خیابان امام خمینی بوشهر با امتناع از استانداردسازی آسانسورهای خود، بیماران سالمند و ویلچری را روانه راه‌پله ساختمان‌هایی چهار طبقه کردند که با گذشت سه روز همچنان اقدامی برای بهبود وضعیت آسانسورها اقدام نکردند.

این موضوع در فضای مجازی نیز با واکنش گسترده شهروندان در فضای مجازی همراه شده است.

مالکان مجتمع‌های پزشکی بوشهر در موضوع آسانسورها از فرافکنی بپرهیزند

مالکان مجتمع‌های پزشکی بوشهر در موضوع آسانسورها از فرافکنی بپرهیزند