بیمارستان صحرایی در دوراهک برپا می‌شود
بیمارستان صحرایی در دوراهک برپا می‌شود

ندای استان:رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از برپایی بیمارستان صحرایی به مدت دو روز در شهر دوراهک خبر داد.

به گزارش ندای استان،احمد آخوندی ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی استقرار بیمارستان صحرایی گفت: با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان، شهرداری و شورای اسلامی شهر دوراهک، مدیریت مدرسه شهید دوراهکی، ناحیه مقاومت سپاه سیدالشهدا و نیروی دریایی سپاه انصارالحسین (ع) شهرستان دیّر، بیمارستان صحرایی در شهر دوراهک برپا می‌شود.

وی با اشاره به زمان برپایی بیمارستان صحرایی گفت: این بیمارستان صحرایی با بخش‌های مختلف تخصصی در روزهای ۲۲ و ۲۳ مهر ماه به مدت دو روز در مدرسه شهید قاسم دوراهکی شهر دوراهک فعال است.

وی با بیان اینکه خدمات تخصصی مختلف و متناسب با نیاز مردم در این بیمارستان ارائه می‌شود، ادامه داد: پزشکان بسیجی در تخصص‌های زنان، اطفال، داخلی، اورتوپدی، چشم و … با حضور در بیمارستان تخصصی صحرایی خدمات موردنیاز را به صورت رایگان به اهالی منطقه ارائه می‌دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر عنوان کرد: علاوه بر ارائه خدمات تخصصی پزشکی، خدمات مامایی، پرستاری، دارویی و همچنین مشاوره تغذیه و روان‌شناس بالینی نیز رایگان به متقاضیان ارائه می‌شود.

آخوندی بیان کرد: ارائه خدمات دندانپزشکی نیز با حضور دندان‌پزشکان بسیجی و استقرار یونیت‌های ثابت و کلینیک‌های سیار دندانپزشکی از دیگر برنامه‌های بیمارستان صحرایی خواهد بود.

وی برپایی بیمارستان صحرایی را در امتداد رشادت‌ها و ایثارگری کادر بهداشت و درمان در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: کادر بهداشت و درمان همواره در خدمت به مردم و برای سربلندی این نظام تلاش و کوشش فراوانی داشته‌اند و در ایام شیوع ویروس کرونا از خود گذشتگی آنها در اذهان مردم ماندگار خواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: استمرار برپایی بیمارستان و درمانگاه‌های تخصصی صحرایی جز برنامه‌های سالیانه شبکه بهداشت و درمان است و امیدواریم مردم از این طرح‌ها نهایت استفاده را ببرند.

آخوندی افزود: با راه‌اندازی بیمارستان صحرایی، خدمات مؤثر و خوبی به مردمی که به هر نحو، امکان دسترسی به خدمات درمان تخصصی برایشان فراهم نیست، مهیا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان هفتمین بیمارستان صحرایی است که با همکاری بسیج جامعه پزشکی در شهرستان دیر برپا می‌شود.