استان بوشهر رکورددار واکسیناسیون در کشور
استان بوشهر رکورددار واکسیناسیون در کشور

ندای استان:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: واکسیناسیون گروه سنی بالای ۵۰ سال در این استان تا کمتر از ۱۰ روز دیگر به پایان می‌رسد و تزریق واکسن به گروه سنی بعد را شروع خواهیم کرد.

به گزارش ندای استان،دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان بیان کرد: فرایند واکسیناسیون که از ۲۲ بهمن پارسال در استان بوشهر آغاز شده تا کنون با روندی منظم انجام شده و از تمام ظرفیت حوزه بهداشت برای هر چه بیشتر و بهتر انجام شدن واکسیناسیون استفاده شده است.

وی با بیان اینکه بوشهر رکورددار واکسیناسیون کرونا در کشور است افزود: روز دوشنبه (۲۸ تیر)، ۱۰ هزار نفر در این استان واکسن کرونا دریافت کردند که بیشترین میزان واکسیناسیون نسبت‌به جمعیت در کل کشور بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه در گروه سنی بالای ۶۰ سال تا کنون ۷۱ درصد مردم استان واکسن را دریافت کرده‌اند عنوان کرد: استقبال از واکسن در برخی نقاط جنوبی استان مطلوب نبوده که از مسئولان و بزرگان محلی می‌خواهیم مردم را برای تزریق واکسن تشویق کنند.

وی یادآور شد: واکسیناسیون گروه سنی بالای ۵۰ سال از یک‌شنبه در این استان همزمان با ۴ استان جنوبی دیگر شروع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

دکتر خواجه ئیان از پایان واکسیناسیون این گروه سنی تا کمتر از ۱۰ روز دیگر خبر داد و افزود: پس از واکسینه شدن این گروه، تزریق واکسن به رده‌های پر خطر ادارات و گروه سنی بعد را شروع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه میزان تزریق واکسن در روز‌های آینده افزایش خواهد یافت ادامه داد: اکنون در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان مراکز دیگری  برای تزریق واکسن با همکاری بسیج جامعه پزشکی، شورای هماهنگی نیروی انسانی، فرمانداران، شهرداران و ادارات مختلف در حال راه‌اندازی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: اکنون روزانه در شهر بوشهر بالای ۲ هزار نفر واکسینه می‌شوند و بسیاری از گروه‌های پر خطر در رده سنی پایین‌تر در هفته آینده واکسینه خواهند شد.

وی گفت: میانگین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فضای عمومی جامعه از ۶۰ درصد پایین‌تر و در ادارات ۸۰ درصد است.

دکتر خواجه ئیان گفت: تا کنون ۲ هزار و ۵۸ مود بازرسی از واحد‌های صنفی صورت گرفته که ۱۹ مورد منجر به مهروموم شده است.