پنج هزار تن نهاده دامی در حال انتقال به بوشهر
پنج هزار تن نهاده دامی در حال انتقال به بوشهر

ندای استان:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: پنج هزار تن نهاده دامی شامل سویا، ذرت، کنجاله و جو سهمیه این استان از بندر امام خمینی (ره) در حال انتقال است.

به گزارش ندای استان،سید حمید رضا علم روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به گرمای زیاد بندر امام خمینی (ره) تخلیه بار کشتی‌های حامل نهاده‌های دامی پهلو گرفته در این بندر ضروری است، به همین دلیل کار تخلیه و بارگیری نهاده‌های دامی توسط شرکت‌های حمل و نقل کالا و کامیون‌های ملکی این اداره کل و سایر دستگاه‌های دولتی استان بوشهر درحال انجام است.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به نیاز دامداری‌ها  تمهیدات لازم برای تخلیه سریع این کشتی‌ها و انتقال به استان بوشهر با هدف جلوگیری از هرگونه کمبود در بخش ذخایر و نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداری‌های این استان دستور کار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر بیان کرد: در زمان حاضر روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن نهاده دامی از بندر امام خمینی (ره) به بوشهر منتقل می‌شود.

علم تاکید کرد: با بسیج انجام شده و همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بوشهر در زمینه تامین کامیون‌، تلاش می‌شود کار بارگیری و انتقال نهاده‌های دامی در مدت ۱۰ روز تا ۲ هفته به استان بوشهر انجام شود.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر تخلیه بنادر از نهاده های دامی مورد نیاز دامداران ضروری است به همین دلیل شرکت ها و موسسه‌های حمل و نقل جاده‌ای این استان موظف هستند با استفاده از همه ظرفیت خود نسبت به اعزام کامیون‌های زیرپوشش به مقصد بندر امام (ره) اقدام کنند.

علم ادامه داد: همچنین برای سرعت بخشی در انجام کار، این اجازه به شرکت‌های حمل و نقل کالا داده می‌شود تا بارنامه انتقال محموله‌ها از مبدا بندر امام به مقصد را خودشان از استان بوشهر انجام و از طریق سیستم هوشمند به دست راننده برسانند.

هم اکنون ۲هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون در قالب ۱۴۸ شرکت حمل و نقل در استان بوشهر فعال هستند و همچنین توان خودرویی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر نیز هشت دستگاه کامیون است.