تدوین سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده بوشهر به صورت بومی
تدوین سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده بوشهر به صورت بومی

ندای استان:مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر از تدوین سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان به صورت کاملاً بومی با تاکید بر شهرستان‌های ده گانه استان خبر داد.

به گزارش ندای استان، مریم آذرشب عصر شنبه در نشست مجازی «روزی برای تو» به مناسبت روز دختر با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار داشت: زنان سرزمین ما در طول تاریخ دوشادوش مردان شجاع و غیور در تمامی میادین حضور داشته و همراهی کردند و هیچ قدرتی نخواهد توانست بر نقش و حضور زنان این سرزمین قلم نادیده گرفتن بکشد.

وی افزود: ارتباط و تعامل با شما دانشجویان جستجوگر، مطالبه گر و پرسشگر تعهد و مسئولیت ما مسئولان را نسبت به جامعه بیشتر می‌کند و این تلگنر را به مسئولان می‌زند که اگر مسئولیتی را قبول کرده‌ایم باید توانایی پاسخ به انتظارات و مطالبات اقشار و اصناف مختلف را داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: اگر انتظاراتی که از ما مسئولان وجود دارد مناسب پاسخ داده نشود مخاطب دانا و آگاه با پرسشگری و جستجو گری آن را مطالبه خواهد کرد.

وی ادامه داد: مخاطب آگاه که نسبت به حقوق و انتظارات خود دانش و آگاهی دارد انتظارات مناسب، معقول، واقع گرایانه دارد و تمام تلاش خود را برای به دست آوردن آن خواهد کرد و این نقطه و جایگاهی است که امید دارم تمام دختران سرزمین ما با دانش افزایی، توانمندسازی و ارتقا توانمندی‌های خود عرصه‌های بیشتری را از آن خود کنند و با قدرت در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کنند.

وی اضافه کرد: ما باید برای ساختن آینده‌ای که فرصت‌های آن عادلانه تقسیم می‌شود تلاش کنیم و برای ساخت این آینده به مادران و زنان گذشته و آیندگان مدیون هستیم.

آذرشب بیان کرد: توقف برای نسلی که پویا است جایز نیست و باید آزادانه ولی مسئولانه حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: طی این سال‌ها بخشی از مطالبات، انتظارات زنان و خانواده که منجر به نتیجه شده، نتیجه تلاش و حضور متعهدانه و مسئولانه زنان این سرزمین است.

آذرشب خطاب به دانشجویان دختر گفت: پویایی، جستجو گری، پرسشگری، مطالبه گری خودتان از نظام اداری و اجرایی دریغ نکنید.

وی تصریح کرد: زمینه ارتباط و تعامل با سیستم اداری فراهم است و سیستم اداری به نگاه علمی و پرسشگر شما نیاز دارد زیرا این ارتباط و تعامل باعث خواهد شد تا تصمیمات و برنامه ریزی ها و سیاست گذاری‌های نزدیک به واقعیت اتفاق بیفتد کما اینکه فرصت حضور برای اصناف مختلف ایجاد شده است.

وی گفت: در همین راستا و با اعتقاد بر بهره گیری تمامی ذی نفعان و ذی ربطان در تنظیم برنامه‌ها و سیاستگذاری ها و تصمیم‌هایی که باید برای حوزه زنان و خانواده اتخاذ شود تلاش کردیم در تدوین سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان به صورت کاملاً بومی با تاکید بر شهرستان‌های ده گانه استان این کار به شهرستان‌های واگذار شود و شهرستان‌ها با تشکیل پنل نخبگان و خبرگان شهرستانی برای شناسایی مسئله اولویت دار حوزه زنان و خانواده شهرستان و حل آن تصمیم بگیرند و راهکار ارائه دهند.

در پایان این نشست که به همت دانشگاه پیام نور گناوه به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر برگزار شد، دانشجویان سوالات و دغدغه خود را با مهمان برنامه در میان گذاشتند.