جهاد دانشگاهی استان با ۵ پیشران مشاغل خانگی تفاهم‌نامه امضا کرد
جهاد دانشگاهی استان با ۵ پیشران مشاغل خانگی تفاهم‌نامه امضا کرد

ندای استان: رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: جهاد دانشگاهی استان با هدف پیاده‌سازی الگوی جدید طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، با پنج پیشران در شهرستان‌های مختلف بوشهر تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ندای استان، روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان بوشهر روز جمعه به نقل از علی احمدزاده اعلام کرد: آموزش و توانمندسازی متقاضیان، شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌های شهرستان و اتصال به بازار محصولات خانگی در چهارچوب الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی از موضوع‌هایی است که در قالب این تفاهم نامه دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: این تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی استان بوشهر و صدیقه لیراوی به عنوان پیشران شهرستان گناوه با تعداد ۱۷۶ نفر ثبت نام کننده، رقیه بردی و عباس پی خسته به عنوان پیشران‌های شهرستان دشتستان با ۳۱۵ نفر ثبت نام کننده، مرضیه ناظری زاده به عنوان پیشران شهرستان دشتی با ۲۷۲ نفر ثبت نام کننده و سلطنت زرین چشمه به عنوان پیشران شهرستان دیلم با ۱۱۲ نفر متقاضی منعقد شد.

احمدزاده گفت: وظایف و تعهدات جهاد دانشگاهی در این تفاهم‌نامه معرفی نماینده به پیشران، تأمین زمینه لازم برای فروش و عرضه مستقیم کالاها، همکاری در شناسایی بازارهای داخلی و خارجی برای فروش محصولات طرح مشاغل خانگی، همکاری در معرفی مشاوران و تسهیل‌گران به پیشران، استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای همکاری با پیشران در طرح و بررسی گزارش‌های دوره‌ای و پایانی است.

رئیس جهاد دانشکاهی استان بوشهر ادامه داد: معرفی نماینده پیشران به جهاد دانشگاهی، همکاری در تدوین برنامه‌های اتصال به بازار، پیاده‌سازی آن و فروش محصولات، رصد و انتشار اخبار رسانه‌های مجازی در حوزه مشاغل خانگی و گزارش به جهاد دانشگاهی، به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود، تأمین مکان، مواد اولیه و تجهیزات لازم برای اجرای طرح، خرید محصول و کمک به فروش محصولات طرح توسعه مشاغل خانگی، تهیه گزارش‌های دوره‌ای و پایانی و آموزش‌های عمومی و تخصصی به متقاضیان طرح از وظایف و تعهدات پیشران‌ها در این تفاهم‌نامه همکاری است.

وی گفت: مدت اجرای این تفاهم‌نامه ۲ سال از زمان تاریخ امضا است و در صورت توافق هر ۲ سطح  امکان تمدید آن وجود دارد.

دبیرخانه توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان بوشهر بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت کار و جهاد دانشگاهی اجرا می شود.