آبی که وارد خانه‌های مردم دیر می‌شود قابل شرب نیست
آبی که وارد خانه‌های مردم دیر می‌شود قابل شرب نیست

ندای استان:امام جمعه دیر گفت: آبی که وارد خانه‌های مردم دیر می‌شود قابل شرب نیست و مسئولان قبل از رسیدن فصل تابستان به فکر آب مردم باشند.

به گزارش ندای استان،حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر بندر دیر، با تبریک عید بزرگ امت اسلامی، اظهار داشت: زکات یکی از ارکان دین ما است و این مسئله از جنبه فردی و اجتماعی آثار و برکات زیادی دارد.

امام جمعه بندر دیر افزود: زکات مایه تزکیه روح و روان، زیاد شدن روزی، بیمه شدن مال، پذیرش نماز، آمرزش گناهان، دفع بلا از خود و جامعه و عامل مهم فقرزدایی در جامعه است.

وی با بیان اینکه اسلام به فقرزدایی تاکید کرده است، ادامه داد: ما باید کاری کنیم که در جامعه فقر ریشه کن شود.

حسینی گفت: کمیته امداد باید به سمتی حرکت کند که افراد روی پای خود بایستند و فقرزدایی شود نه اینکه ما دلمان خوش باشد فقیران زیاد شوند و ما بسته معیشتی بدهیم هرچند کار خوبی است.

وی با بیان اینکه روز عید، روز گرفتن پاداش از خدا است، عنوان کرد: عید فطر مایه عظمت دین پیغمبر و نمایش وحدت امت اسلامی است.

خطیب عید فطر شهر دیر با محکومیت اقدام تروریستی و به خاک و خون کشیدن دانش آموزان افغانستانی، خاطرنشان کرد: متأسفانه مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر در قبال این اقدام سکوت مرگبار کرده‌اند؛ آمریکایی‌ها به دنبال بهانه‌ای برای ماندن در افغانستان هستند در حالی که حاصل سال‌ها حضور آنها جز ناامنی و کشت و کشتار نبوده که باید گورشان را گم کنند.

وی با محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها و اهانت به مسجد الاقصی و مجروح کردن نمازگزاران فلسطینی و بمباران وحشیانه غزه، بیان کرد: امروز دست فلسطینی‌ها خالی نیست زمانی با سنگ از خود دفاع می‌کنند اما امروز موشک‌های نقطه زن دارند و امنیت را از صهیونیست‌ها گرفتند.

لزوم انتخاب اصلح

حسینی با اشاره به در پیش بودن انتخابات، تاکید کرد: بعضی می‌گویند ما مشکل مرغ و کم آبی و مشکلات دیگر داریم همه اینها را بنده می دانم و پیگیر هستم اما اگر می‌خواهیم وضعمان بهتر شود و این وضعیت را شاهد نباشیم باید خود ما اراده کنیم و با حضوری پرشورتر در انتخابات و انتخابی بهتر آینده خود را رقم بزنیم و پاسخگوی خون شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه حضور پرشور ما در انتخابات دشمن را مأیوس و ناامنی از جامعه ما برطرف می‌کند، افزود: کسانی باید بر سرکار بیایند که معتقد به مردم و جوانان باشند و عملکرد انقلابی داشته باشند و حقیقتاً عدالت‌خواه و ضد فساد باشند.

امام جمعه بندر دیر با اعلام اینکه بعد از گذشت ۴۰ سال ما همچنان در ثبت نام رئیس جمهوری شاهد صحنه‌های زشتی هستیم، عنوان کرد: برای عضویت در شورای شهر چه شرایط سختی گذاشته شد اما اگر کسی بخواهد رئیس جمهور بشود فتوکپی شناسنامه، کارت ملی و چند قطعه عکس نیاز است که مسعود رجوی هم اگر بخواهد خیلی راحت می‌تواند ثبت نام کند.

وی یادآور شد: من نمی‌خواهم شخص یا نهاد یا دستگاه خاصی را زیر سوال ببرم ولی باید برای این وضع فکری شود.

حسینی گفت: من نمی‌خواهم از مصوبه شورای نگهبان دفاع کنم که می‌خواست این را سازماندهی کند اما هجمه شدیدی از هر طرف شد که شما چرا این کار کردید در حالی که همین کسانی که الان به شورای نگهبان حمله می‌کنند در سال‌های گذشته می‌گفتند چرا ثبت نام ریاست جمهوری باید بی در و پیکر باشد.

وی با بیان اینکه همه طرفداران کاندیداها اخلاق را رعایت کنند، افزود: دستگاه اجرایی باید بی طرف باشند و دستگاه نظارتی هم قانون مند و عادلانه برخورد کند و مسئولان نباید از گروه خاصی جانب داری کنند.

مشکل آب حل شود

امام جمعه دیر با اشاره به کمبود بارش‌ها در سال جاری، بیان داشت: مسئولان قبل از رسیدن فصل تابستان به فکر آب مردم باشند؛ این آبی که وارد خانه مردم می‌شود قابل شرب نیست ولی مردم دلشان به همین خوش است برای نیازهای ضروری آبی هست.

وی یادآور شد: ترس ما این است که تابستان امسال دچار مشکل شویم و همین آب هم نداشته باشیم من الان در اردیبهشت هشدار می‌دهم دست رو دست نگذاریم که تابستان دچار مشکل شویم و خود مردم هم همکاری و صرفه جویی کنند.

حسینی گفت: اداره صمت و اصناف در مسئله مرغ زحمت می کشند ولی تا حالا ساماندهی درستی نشده است؛ گوشت دست نیافتنی شده و ماهی هم که آن طوری شده، حداقل پای مرغی را مردم بتوانند بگیرند و بخورند.

امام جمعه بندر دیر درباره مسئله زمین‌های محله خور خندل شهر دیر، گفت: من چند روز پیش با فرماندار محترم صحبت کردم؛ این بلاتکلیفی مردم، مردم را ناراحت کرده است. چندسال است بین راه و شهرسازی یا مسکن و شهرسازی و افرادی که می‌گویند ما مالک زمین‌ها هستیم اختلاف است در این وسط مردم بلاتکلیف هستند.

وی افزود: اگر چندسال پیش تکلیف این زمین‌ها روشن شده بود مردم می‌توانستند سرپناهی برای خود درست کنند؛ هرسال مصالح ساختمانی، مزد کارگر و بنا گران‌تر می‌شود این مردم را که باید پاسخگو باشد.

حسینی یادآور شد: من از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهم بیایند این قضیه را پاسخگو باشند و نگذارند صدای مردم در بیاید؛ مردم ما مردمی مؤمن و متدین و قانع هستند ولی بی توجهی مسئولین را تحمل نمی‌کنند.

  • منبع خبر : مهر