از بهبود رتبه کنکور استان تا افزایش ۲برابری حقوق معلمان
از بهبود رتبه کنکور استان تا افزایش ۲برابری حقوق معلمان

ندای استان: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ارتقا ۴ پله ای رتبه استان در نتایج کنکور سراسری خبر داد و گفت: معلمان در شرایط بحرانی کرونا، پرچم آموزش را زمین نگذاشته و اتفاقا اغلب آنها برای تولید محتوای فضای مجازی وقت بیشتری نسبت به آموزش حضوری صرف کردند.

به گزارش ندای استان؛ علیمراد کرمی در نشست خبری به مناسبت هفته نکوداشت مقام معلم ضمن بیان برخی از شاخص ترین دستاوردهای آموزش و پرورش استان، به پرسش های خبرنگاران نیز پاسخ داد.

دانش آموزی که واقعا نیازمند بوده، بدون تبلت نمانده است

وی در پاسخ به سوالی درباره مشکلات دانش آموزان نیازمند در زمینه آموزش مجازی گفت: طی سال تحصیلی جاری حدود ۷۵۰۰ دستگاه تبلت توزیع شده و دانش آموزی که واقعا نیازمتد باشد، بدون تبلت نمانده است. البته نیاز ما در این خصوص ۱۲ هزار تبلت است که این بخش مربوط به گروهی می باشد که تلفن همراه والدین آنها کیفیت مناسب ندارد، ولی حداقل امکانات اولیه ای در این خصوص دارند.

به گفته کرمی، مجلس برای تامین تبلت دانش آموزان در سال تحصیلی آینده طرحی در دستور کار دارد که انتظار می رود شرایط از این نظر بهبود یابد.

پرداخت وجه برای کارنامه تخلف است

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی مدارس دولتی برای صدور کارنامه به صورت کتبی درخواست مبالغی از والدین دانش آموزان دارند، تصریح کرد: دریافت هرگونه وجهی برای ارائه کارنامه تخلف است و قطعا اگر به ما اطلاع داده شود، برخورد می کنیم.

امتحانات پایه نهم و دوازدهم احتمالا حضوری است

کرمی در پاسخ به سوالی درباره امتحانات پایان سال تحصیلی جاری گفت: تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم، ولی به احتمال زیاد مشابه سال قبل، امتحانات پایه های نهم و دوازدهم حضوری خواهد بود و قطعا آمادگی لازم برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی فراهم است.

به گفته وی، دلیل حضوری بودن امتحانات این پایه ها، اهمیت پایه هفتم در انتخاب رشته و پایه دوازدهم در سوابق تحصیلی کنکور است.

زمان پایان سال تحصیلی

مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره زمان پایان سال تحصیلی جاری هم اظهار داشت: آموزش و امتحانات پایه ابتدایی تا آخر اردیبهشت باید به پایان رسیده باشد، در متوسطه اول و دوم نیز تا قبل از ۲۸ خرداد و انتخابات به پایان می رسد.

افزایش دو برابری حقوق معلمان

کرمی یکی از اقدامات در دولت دوازدهم را رتبه بندی معلمان و افزایش حقوق آنها دانست و گفت: طی یکسال اخیر میانگین حقوق معلمان دو برابر شده و کف حقوق نیروهای رسمی بین ۵٫۵ تا ۶ میلیون تومان رسیده، اما متاسفانه تورم بالا رفته و قدرت خرید کم شده است.

وی ادامه داد: مثلا در برگشت از اداره کل میراث فرهنگی به آموزش و پرورش، حقوق من سه برابر افزایش یافته، ولی اگر قبلا با پس انداز یکسال حقوق می شد یک خودرو را خرید، ولی اکنون قدرت خرید کم شده و این امکان نیست.

برخی دستاوردهای آموزش و پرورش استان

در بخش دیگری از این نشست، کرمی به برخی از شاخص ترین عملکردهای آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی اشاره کرد که گزیده آن را می خوانید:

  • ارتقا ۴ رتبه ای استان در کنکور با احتساب آزمون و سوابق تحصیلی در سال گذشته. البته اگر صرفا سابقه آزمون کنکور مدنظر باشد، رتبه استان ۷ پله بهبود یافته و به جمع ۱۰ استان نزدیک شده است
  • ارتقا ۸ رتبه ای استان در میانگین عملکرد دانش آموزان در امتحانات خرداد سال گذشته
  • افزایش جذب دانش آموزان ابتدایی به ۹۹٫۵ درصد. همچنین نرخ تکرار پایه تحصیلی در مقطع ابتدایی به ۱ درصد کاهش یافته است
  • در راستای توجه به آسیب های ناشی از جدایی دانش آموزان از محیط مدرسه، طرح یاری گران زندگی در ۶۳۱ مدرسه با بیش از ۳۷۰۰ دانش آموز اجرا شد . همچنین خط تلفن ۱۵۷۰ به عنوان اورژانس اجتماعی دانش آموزان فعال گردید و ۴ مرکز مشاوره جدید در استان راه اندازی شد که دستاوردهای آن در پایان سال تحصیلی قابل ارائه است
  • پرداخت پاداش بازنشستگان سال ۹۸٫ همچنین پاداش بازنشستگان سال ۹۹ نیز در شرف پرداخت می باشد. علاوه بر آن حق التدریسی ها تا اسفند گذشته پرداخت شده و سه مرحله سرانه به مدارس واریز شده است
  • کسب رتبه ۵ استان در پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد