آتش سوزی در اقامتگاه کارگران پارس جنوبی تلفات نداشت
آتش سوزی در اقامتگاه کارگران پارس جنوبی تلفات نداشت

ندای استان:رئیس شورای اسلامی روستای شیرینو گفت: آتش سوزی در اقامتگاه کارگران پارس جنوبی در این روستا خسارت جانی در پی نداشت، اما اتاق کارگران در آتش سوخت.

به گزارش ندای استان،حسن رنجبر رئیس شورای اسلامی روستای شیرینو از توابع شهرستان کنگان در گفت ‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: آتش سوزی دیشب در اتاقی در یکی از اقامتگاه‌های کارگران پارس جنوبی، بر اثر افتادن پیک نیک بر روی فرش رخ داد.

او با اشاره به اینکه ۱۵ کارگر در این اتاق سکونت داشتند، ادامه داد: آتش به سرعت شعله می‌کشد، اما با توجه به اینکه کارگران از اتاق بیرون آمده بودند کسی آسیب ندید.

رئیس شورای اسلامی روستای شیرینو افزود: با توجه به اینکه این روستا آتش نشانی ندارد با شرکت‌های پتروشیمی عسلویه تماس گرفته شد که برای خاموش کردن آتش، خودرو بفرستند.تا هماهنگی صورت گیرد و خودرو آتش نشانی برسد، حدود ۴۰ دقیقه طول کشید.

رنجبر عنوان کرد: در این حادثه اتاق و وسایل کارگران به کلی از بین رفت، اما به نقاط دیگر این اقامتگاه آسیب نرسید.

او گفت: در این اقامتگاه کارگری ۶۰ تا ۷۰ کارگر پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های پارس جنوبی کار می‌کنند، سکونت دارند اما در مجموع حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر در اقامتگاه‌های کارگری موجود در شیرینو زندگی می‌کنند.رئیس شورای اسلامی شیرینو افزود: با توجه به اینکه این روستا خودش هم ۵ هزار نفر جمعیت دارد باید جمعیت شیرینو را حدود ۲۰ هزار نفر اعلام کرد، اما با این شرایط آتش نشانی در این روستا وجود ندارد.

 

رنجبر بیان کرد: بار‌ها پیگیری و اعلام کردیم که تامین ساختمان آتش نشانی را دهیاری و شورای روستا برعهده بگیرند و خودرو و تجهیزات را شرکت‌های فعال در پارس جنوبی، اما آن‌ها نپذیرفتند و گفتند هر وقت مشکلی پیش آمد خودشان خودرو می‌فرستند، که البته این خودرو فرستادن دست‌کم ۴۰ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد، مانند اتفاقی که دیشب افتاد.

روستای شیرینو در شهرستان کنگان واقع شده است و در ۵۵ کیلومتری مرکز این شهرستان و حدود ۲۰ کیلومتری عسلویه قرار دارد.