کارخانه تولید بیماری کرونا در استان را تعطیل کنیم
کارخانه تولید بیماری کرونا در استان را تعطیل کنیم

ندای استان:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اگر بتوانیم کارخانه تولید بیماری کرونا یعنی بازار، ادارات، تجمعات خانوادگی و مسافرت‌ها را تعطیل بکنیم سیر صعودی ابتلا به کرونا فروکش می‌کند.

به گزارش ندای استان، سعید کشمیری ظهر چهارشنبه در نشست مدیریت درمان کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: روزانه دو هزار و ۵۰۰ نفر بیمار جدید در کشور بستری هستند و حداقل حال ۱۰ درصد از آنها بسیار بد است.

وی بابیان اینکه باید تمام توان استان را برای مهار کرونا پای کار آورد تصریح کرد: هیچ‌چیز در استان مهم‌تر از نجات جان بیماران کرونایی نیست و باید برای نجات جان مردم تمام ظرفیت‌ها را پای کار آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: باید در بیمارستان‌های استان بوشهر از عمل‌های غیرضروری و زیبایی جلوگیری شود و تمام توان بیمارستان‌ها باید در خدمت پذیرش و درمان بیماران کرونایی باشد.

وی تصریح کرد: حجم کار برای درمان بیماران کرونایی بسیار زیاد است به‌گونه‌ای که دیروز در بیمارستان شهدای خلیج فقط ۲۵۱ سی‌تی‌اسکن انجام‌شده است.

کشمیری با اشاره به مشکلات سی‌تی‌اسکن بیمارستان‌های کنگان و جم اظهار داشت: مشکلات سی‌تی‌اسکن این دو بیمارستان تا روزهای آینده رفع و دستگاه‌ها مجدداً راه‌اندازی می‌شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه ما باید از فرصت‌ها برای پیشگیری، مهار و درمان کرونا در استان بوشهر استفاده کنیم خاطرنشان کرد: باید جوابگو مردم باشیم و برای خدمات‌دهی به مردم باید تمام توان و ظرفیت‌ها را بکار بگیریم.