افزایش ۷۰۰ درصدی درآمدهای آموزش و پرورش استان
افزایش ۷۰۰ درصدی درآمدهای آموزش و پرورش استان

ندای استان:مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با بیان اینکه بالاترین سرانه ورزشی دانش‌آموزی متعلق به این استان است، گفت: ۱۷۴ طرح ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی با اعتباری بالغ‌ بر ۶۰ میلیارد تومان در مدارس استان اجرا می‌شود.

به گزارش ندای استان،علی موحدی در گفتگو با خبرگزاری پانا به اقدامات انجام شده درحوزه ورزش اشاره کرد و گفت: در مرحله اول طرح شهید سلیمانی، تفاهم‌نامه احداث ۸ سالن ورزشی سرپوشیده، ۳۶ زمین چمن مصنوعی و ۱۰ کلاس درس تربیت‌بدنی با اعتباری بالغ‌ بر یک میلیارد تومان برای هر سالن ورزشی، ۲۵۰ میلیون تومان برای زمین چمن و ۱۰۰ میلیون تومان برای کلاس درس تربیت‌بدنی منعقد و اختصاص‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات در حوزه ورزش به نسبت سال‌های گذشته بی‌نظیر بوده، افزود: تاکنون ۸ زمین چمن در استان بوشهر افتتاح‌شده و۶ زمین چمن در شهرستان‌های جم و تنگستان و منطقه دلوار در آذرماه سال جاری افتتاح می‌شود و مابقی تا پایان سال تحصیلی به بهره‌برداری می‌رسد.

موحدی در خصوص مرحله دوم طرح شهید سلیمانی ابراز داشت: قرارداد احداث ۸ سالن ورزشی سرپوشیده، ۵۰ زمین چمن مصنوعی و ۵۰ کلاس درس تربیت‌بدنی منعقدشده است و به‌زودی با توزیع اعتباراستانی، عملیات اجرایی این پروژه‌ها شروع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری کامل از این پروژه‌ها، سرانه ورزشی دانش‌آموزی استان از ۷۸ صدم مترمربع به ۱/۴ مترمربع افزایش می‌یابد.

موحدی با اشاره به افتتاح اولین استخر دانش‌آموزی استان بوشهر پس از ۱۱ سال در هفته دولت سال جاری، یادآور شد: در حال تامین اعتبار دو استخر دانش‌آموزی دیگر در برازجان و گناوه نیز هستیم تا این پروژه‌ها تا سال تحصیلی آینده به بهره‌برداری برسند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر گفت: استخر دانش‌آموزی بندر کنگان نیز۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

افزایش ۷۰۰ درصدی درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان

موحدی درخصوص ساماندهی مراکز رفاهی و درمانگاه فرهنگیان و واگذاری به بخش خصوصی اظهار داشت: ۲ مرکز رفاهی و همچنین درمانگاه فرهنگیان در بوشهر وجود دارد که بدلیل ارائه خدمات نامطلوب و سال‌ها ضرردهی، تلاش کردیم وضعیت را تغییر داده و به سودهی برسیم.

وی اضافه کرد: بمنظور برخورداری فرهنگیان از حداقل‌های درمانی، تعداد تخت‌ها در این درمانگاه افزایش و پزشکان متخصص مستقر خواهند شد.

موحدی ادامه داد: با ساماندهی این ۲ مرکز رفاهی و یک درمانگاه، ضمن حفاظت از اموال بیت المال، درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان در دولت مردمی ایران قوی، ۷۰۰ درصد نسبت به سال پایانی دولت گذشته، رشد کرده است

بوشهر؛ رتبه چهارم در مستندسازی املاک

وی با اشاره به اینکه در حوزه سنددار کردن املاک آموزش‌وپرورش رتبه چهارم کشور هستیم، بیان داشت: حدود یک هزار و ۳۰۰ ملک غیرمنقول آموزش‌وپرورش استان دارای سند رسمی و حدود ۵۰۰ ملک دارای سند عادی است که بر اساس برنامه زمان‌بندی تا پایان دولت سیزدهم، همه املاک دارای سند تک‌برگ می‌شوند.

موحدی بیان کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاری، سند تک‌برگ ۳۰ ملک اخذشده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری، سند تک‌برگ ۹۰ ملک دیگر صادر شود.

وی تصریح کرد: بنیاد مستضعفان پس از ۴۳ سال، شش ملک با مساحت بیش از ۶۰ هکتار را رایگان به آموزش‌وپرورش اهدا کرده است که در مرحله اخذ سند رسمی قرار دارد..

افزایش ۵۰۰ کلاس درس و توزیع ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات در استان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر تصریح کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا دهه فجر امسال، ۵۰ مدرسه معادل۵۰۰ کلاس درس به سرانه آموزشی استان اضافه می‌شود.

موحدی گفت: در سال اول دولت آیه‌الله رییسی بیش از ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات در قالب ۱۸ کاروان تجهیزات به مدارس استان ارسال شده است که نسبت به دولت قبل، رشد چند برابری دارد.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ میلیارد ریال در تابستان گذشته برای تأمین و توزیع تجهیزات موردنیاز هنرستان‌ها هزینه شده است، افزود: با هزینه کرد ۵۰ میلیارد ریالی برای آسفالت مدارس و ۱۵۰ میلیارد ریالی برای ایزوگام، مشکل ایزوگام تمام مدارس استان حل شده است.

موحدی در خصوص احداث مدرسه در منطقه تنگک بوشهر گفت: با پیدا کردن زمین و برگزاری جلسه با بنیاد مسکن و نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی و نشست با  اهالی آن منطقه، به‌زودی شاهد رفع این مشکل خواهیم بود.

نقشه راه کنکور استان تدوین می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: برای نخستین بار نقشه راه کنکور استان با چشم‌انداز مناسب و مطلوب در افق ۱۴۰۵ در دست تدوین است و تلاش می‌شود با تدوین نقشه راه کنکور استان ضمن برطرف کردن مشکلات زیرساختی، شرایط پذیرش در دانشگاه‌های مادر در استان تقویت شود.

وی بیان کرد: ۱۶۵ نفر از دانش آموزان استان بوشهر در کنکور ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ موفق به کسب رتبه های زیر هزار شدند و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود زمینه برای کسب رتبه های ۲ رقمی فراهم شود.

موحدی اضافه کرد: برگزاری ۱۵۰ کلاس کنکور به شیوه آنلاین در ۱۴ عنوان درسی و ۹۹۷ جلسه کنکور به شیوه حضوری در شهرستان‌های جنوبی در دیگر اقدامات انجام شده در راستای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان استان برای حضور در کنکور سراسری حوزه کنکور در سال تحصیلی گذشته است.

وی ادامه داد: با توجه به همراهی صنعت نفت و گاز با آموزش و پرورش انتظار می‌رود شرایط استان بوشهر با توجه به افق پیش بینی شده بهتر شود.

موحدی گفت: سال تحصیلی گذشته در راستای حمایت از دانش آموزان نخبه، جشنواره نوجوان خوارزمی با مشارکت ۸۶ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه اول در ۹ محور برگزار شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر عنوان کرد: با هدف تقویت آموزشی دانش‌آموزان دارای افت تحصیلی و بازمانده از تحصیل، دیرآموز و نیز برای کاهش افت تحصیلی، تکرار پایه و ترک تحصیل، طرح جبران و تثبیت یادگیری با مشارکت ۱۹ هزار و ۳۴۴ دانش‌آموز در ۲۵۶ پایگاه در سراسر استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه علاقه مندی دانش‌آموزان به تحصیل در رشته‌های فنی افزایش پیدا کرده است، گفت: سهم دانش‌آموزان پایه دهم متوسطه نظری ۶۱٫۳۳ درصد و دانش‌آموزان پایه دهم شاخه‌های  فنی حرفه ای و کاردانش ۳۸٫۶۷ درصد از  کل دانش آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه است که با توجه به کاهش ۰٫۲۹ درصدی سهم  دانش آموزان  پایه دهم متوسطه نظری و نیز هدف گذاری حداکثر ۶۱٫۵ درصد از طرف وزارت آموزش و پرورش، عملکرد استان در این زمینه مطلوب است.

کسب ۲۰۰ رتبه برتر کشوری

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر در ادامه به رتبه‌های برتر کسب شده در سال تحصیلی گذشته گفت: یک مدال تیمی در رشته دوومیدانی و ۳ مدال انفرادی در رشته‌های کشتی، دوومیدانی و شطرنج توسط دانش‌آموزان در مسابقات ورزشی کشوری بدست آمده است.

موحدی یادآور شد: سرگروه‌های آموزشی استان موفق به کسب ۷۶ عنوان رتبه اول تا سوم کشوری درجشنواره‌ها، مسابقات و اجرای برنامه عملیاتی دبیرخانه‌های کشوری دروس مختلف شده‌اند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان و فرهنگیان استان، ۱۰۷ رتبه کشوری در جشنواره‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، قرآنی در مرحله کشوری کسب کرده‌اند.

موحدی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی وزارت آموزش و پرورش، اداره سلامت و تندرستی، گروه کیفیت بخشی آموزشی، گروه مشاوران و گروه تفکر و سبک زندگی در سال تحصیلی گذشته به عنوان ادارات و گروه‌های برتر کشوری انتخاب شده‌اند.

وی اضافه کرد: رتبه اول کشوری در توزیع کتب درسی، رتبه دوم اجرای طرح سنجش نوآموران بدو ورود و رتبه دوم اداره ارزیابی و رسیدگی به شکایات نیز به استان رسیده است.

موحدی اظهار کرد: کسب ۴ مقام برتر کشوری در مسابقات علمی، فرهنگی و قرآنی توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان آموزش و پرورش استثنایی از دیگر افتخارات استان در یک سال گذشته است.

وی عنوان کرد: دانش آموزان بوشهری توانستند ۲ مدال نقره را در المپیاد‌های علمی سراسر کشور برای استان به ارمغان بیاورند.

پیشگام در اعزام راهیان نور

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر گفت: پس از ۲ سال کرونایی، یه عنوان اولین استان، دانش‌آموزان بوشهری به سرزمین‌های ایثار و مقاومت اعزام شده‌اند.

موحدی افزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۷ هزار دانش‌آموز با همراهی روایان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس، سرزمین جبهه‌های حق علیه باطل را زیارت کنند.

وی یادآور شد: برگزاری اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان و استقرار دبیرخانه استانی و دائمی “توسعه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت” در اداره کل آموزش و پرورش، برگزاری ۵۸۲ یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان با عنوان لاله‌های روشن، برگزاری طرح ابتکاری دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی و فراخوان‌های ملی مدرسه و خانواده تراز انقلاب، برگزاری ۱۸ پیش اجلاسیه و یک اجلاسیه استانی نماز و انتخاب آموزش و پرورش به عنوان دستگاه برتر استانی در اجلاسیه نماز از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش در راستای فرهنگ نماز و شهادت بوده است.

موحدی تصریح کرد: جذب ۵۰۰ طلبه در قالب طرح امین، برگزاری دوره آموزشی یاوران ولایت در مشهد مقدس و با مشارکت ۴۰۰ فرهنگی و برگزاری سلسله جلسات هفتگی رسالت آموزش و پرورش در جهاد تبیین از دیگر اقدامات دستگاه تعلیم و تعلیم در این راستا است.

موحدی در پایان در تشریح اقدامات انجام‌شده درزمینه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان استان ابراز داشت: ایجاد یک کانال دسترسی دانش آموزان و والدین با افتتاح خط اورژانس دانش‌آموزی ۱۵۷۰ و برقراری یکهزار و ۷۰۰ تماس در تابستان گذشته از جمله اقدامات در این زمینه بوده است.