ارسال ۲۵۰۰ تخلف صنفی در بوشهر به تعزیرات حکومتی
ارسال ۲۵۰۰ تخلف صنفی در بوشهر به تعزیرات حکومتی

ندای استان:معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده اداره کل صمت بوشهر گفت: در ۸ ماه امسال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده تخلف صنفی به ارزش ۹۵ میلیارد ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گزارش ندای استان،نصراله کشاورز بیان کرد: در ۸ ماه سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵ هزار ۳۹۷ فقره بازرسی بر نحوه عرضه کالا و خدمات در واحد‌های صنفی صورت گرفته که از مجموع آن حدود ۲ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده تخلف به ارزش ۹۵ میلیارد ریال برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی با اشاره به اهمیت موضوع حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و بررسی احصا چالش‌های نحوه عرضه کالا و خدمات بیان کرد: در اجرای گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای چگونگی عرضه کالا در سطح بازار استان، از مجموع بازرسی‌های یاد شده ۷ هزار و ۷۲۰ فقره بازرسی نوبه‌ای، ۴ هزار و ۳۲۸ فقره طرح‌های نظارتی نظیر عید نوروز، ماه مبارک رمضان و …، یک هزار و ۵۲۹ مورد شکایت مردمی و هزار و ۸۲۰ فقره گشت‌های مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است.
معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان  گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، احتکار، درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور و … می‌توانند از طریق سامانه پاسخگویی  ۱۲۴  شکایت‌ها و گزارش‌های خود را منعکس کنند تا پیگیری شود.