تعیین تکلیف بیش از ۲۵ درصد خودروهای توقیفی بوشهر
تعیین تکلیف بیش از ۲۵ درصد خودروهای توقیفی بوشهر

ندای استان:رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: بیش از ۲۵ درصد وسایل نقلیه توقیفی استان تعیین تکلیف شده‌اند.

به گزارش ندای استان به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی جمادی، رئیس کل دادگستری استان بوشهر در خصوص رسیدگی و تعیین تکلیف وضعیت خودروهای توقیفی یا ضبط شده در خصوص پرونده‌های مواد مخدر، گفت: تعیین تکلیف اموال توقیفی ناشی از جرم، یکی از تکالیفی است که در قوانین و در مراحل مختلف رسیدگی بر عهده دستگاه قضایی گذاشته شده است.

وی افزود: با همکاری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مردم و بیت المال تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های سراسر استان بوشهر، در اسرع وقت صورت می‎گیرد.

رئیس کل دادگستری بوشهر، ادامه داد: در تیرماه سال‌ جاری از تعداد ۱۶ دستگاه خودروهای توقیفی و ضبط شده، ۹ دستگاه تعیین تکلیف و به مالکان استرداد شد که بر این اساس بیش از ۲۵ درصد وسایل نقلیه توقیفی استان تعیین تکلیف شده‌اند.

جمادی با بیان اینکه عدم تعیین تکلیف اموال توقیفی در گمرکات و انبارهای سازمان اموال تملیکی و یا در هر مرحله از رسیدگی می‎تواند موجب تضییع حقوق دولت و بیت المال یا مردم شود، افزود: لذا باید تعیین تکلیف اموال ناشی از جرم یا اموال توقیفی در اولویت بوده و در اولین فرصت تعیین تکلیف شوند.