واگذاری زمین به ۷۵۰ ایثارگر  بوشهری تا پایان امسال
واگذاری زمین به ۷۵۰ ایثارگر  بوشهری تا پایان امسال

ندای استان:مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: ۲ هزار و ۸۵۰ نفر از ایثارگران بوشهری شرایط لازم را برای دریافت زمین از دولت دارند که مقرر شده است تا پایان سال زمین مسکونی به ۷۵۰ نفر واگذار شود.

به گزارش ندای استان،نعمت الله غلام پور افزود: مقرر شده است تا با معرفی هر چهار نفر یک زمین برای ساخت مسکن به آن‌ها واگذار شود و تا کنون قرارداد ۱۵۰ نفر متقاضی منعقد شده است.

وی گفت: اشتغال این جامعه اکنون یکی از چالش‌هایی است که به دنبال حل آن هستیم و در این راستا به تازگی کارگروه اشتغال در بنیاد شهید استان ایجاد شده و تاکنون نیز در زمینه‌های کاریابی و کارآفرینی پیشرفت خوبی داشته است.

غلام پور افزود: در زمان حاضر ۸۰ نفر از فرزندان شهید در استان بیکار هستند که این امر با توجه به ظرفیت بالای اشتغال در استان شایسته نیست و حل این مشکل بر همه ما مسئولان واجب است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اضافه کرد: هر چند سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگری برای استخدام در دستگاه‌های اجرایی لحاظ و تبدیل وضعیت آن‌ها دنبال می‌شود، اما استخدام در دستگاه‌ها پاسخگوی نیاز به اشتغال این جامعه نیست و از این روز کارآفرینی و کاریابی در قالب کارگروه اشتغال پیگیری می‌شود.

غلام پور بیان کرد: در سفر وزیر نفت به شهرستان عسلویه، ۱۰ نفر از فرزندان دختر شهدا که سرپرست خانوار نیز هستند و ۱۰ نفر از این افراد با بیماری خاص به وزارت نفت برای اشتغال معرفی شدند که دستور لازم نیز داده شد.