بوشهر نیازمند۵۰دستگاه اتوبوس
بوشهر نیازمند۵۰دستگاه اتوبوس

ندای استان:رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری بوشهر گفت: این ناوگان هم اکنون ۵۰ دستگاه اتوبوس کمبود دارد که تامین ۲۵ دستگاه از این شمار تا پایان سال جاری در دستور کار است.

به گزارش ندای استان،سید حسن موسوی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در زمان حاضر ۲۰ دستگاه اتوبوس در سامانه حمل و نقل اتوبوس‌رانی شهرداری شهر بوشهر فعال هستند در حالی که نیاز شهر بیش از این میزان است.

وی اذعان کرد: برای پاسخگویی کامل به نیاز شهروندان در زمینه حمل و نقل اتوبوسی لازم است ۵۰ دستگاه جدید به ظرفیت این ناوگان افزوده شود که تلاش می‌کنیم امسال ۲۵ دستگاه تامین شود.

موسوی ادامه داد: در زمان حاضر ۱۷۰ دستگاه تاکسی زرد رنگ و حدود ۴۰ دستگاه تاکسی موقت نیز در زمینه حمل و نقل عمومی بندر بوشهر فعال هستند.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری بوشهر افزود: با توجه به اینکه در این بخش علاوه بر تاکسی‌ها عمومی شاهد فعالیت تاکسی‌های اینترنتی هستیم، بخشی از بار حمل و نقل به صورت اینترنتی و تلفنی انجام می‌شود، با این حال حدود ۲۵۰ دستگاه تاکسی نیاز این شهر است.

وی اعلام کرد: در این راستا اضافه کردن ۱۰۰ دستگاه تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی شهر بوشهر از طریق اتحادیه تاکسیرانی کشور در دست پیگیری است که امیدواریم محقق شود.

موسوی گفت: به منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرداری بوشهر تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت وام کم بهره در نظر گرفته شده است که به محض اسقاط خودروهای تاکسی فرسوده، در اختیار آنها قرار می‌گیرد.