سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به بوشهر
سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به بوشهر

ندای استان:معاون اجرایی رییس جمهور در بازدید از طرح‌های مصوب سفر استانی رییس جمهور به استان بوشهر تاکید کرد که اجرای طرح‌های عمرانی بدون تعطیلی و توقف ادامه یابد و دستگاهها در تامین اعتبارات برای تکمیل طرح‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

به گزارش ندای استان،سیدصولت مرتضوی روز سه‌شنبه در جریان سفر یکروزه خود به استان بوشهر از چند طرح نظیر استخر دانش‌آموزی، طرح آب شیرین کن ۷۰ هزار مترمکعبی نیروگاه اتمی بوشهر و بیمارستان فاطمه الزهرا(س) بازدید کرد.

معاون اجرایی رییس جمهور در بازدید از طرح بیمارستان فاطمه الزهرا(س) شهرستان بوشهر گفت: برای تکمیل این طرح منابع لازم پیش‌بینی شده ‌است و حتی با اختصاص متمم اعتباری در نظر داریم تا سریعتر  این بیمارستان تکمیل شود.

عملیات اجرای طرح بیمارستان جایگزین فاطمه الزهرا(س) بوشهر از سال ۹۵ و در مساحت ۱۷ هزار و ۲۵۰ متر مربع آغاز شد که در دور نخست سفر آیت الله رییسی ‌و اعضای هیات دولت به این استان سه هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که از این رقم ۵۷۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

پیش‌بینی تکمیل طرح آب شیرین ۷۰ هزارمتر مکعبی کمتر از ۲۴ ماه

معاون اجرایی رییس جمهور امروز همچنین عملیات اجرایی طرح آب شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر که در هفته دولت با حضور محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، تعدادی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای کشور و جمعی از مسئولان استان بوشهر آغاز شده است، بازدید کرد.

طرح آب شیرین‌کن با ظرفیت روزانه ۷۰ هزارمتر مکعب و در زمینی به مساحت ۹ هکتار در پارک لیان بوشهر قرار دارد که قرار است طی ٢ آینده به بهره برداری برسد؛ با ساخت این طرح روزانه به ظرفیت ۷۰ هزار متر مکعب آب، شیرین می‌شود که به صورت مستقیم هرثانیه ۲.۵ تا ۳.۵ متر مکعب آب دریا قابل شیرین شدن است.

مرتضوی در جریان بازدید از این طرح و با توجه به فعال شدن آن گفت: اگر با همین روند دنبال شود زودتر از ٢۴ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

بازدید از جاده کنار تخته – دالکی ‌و سد مخزنی دالکی، بازدید از کارخانه پرورش میگو منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و دیدار با نماینده ولی فقیه استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده سفر یک روزه مرتضوی به این استان است.

معاون اجرایی رئیس جمهور امروز برای نظارت میدانی و بررسی آخرین وضعیت پیشرفت و تحقق مصوبات سفر استانی آیت‌الله رئیسی، رفع موانع احتمالی و تسریع در روند اجرا به استان بوشهر سفر کرد و در نخستین برنامه از استخر دانش‌آموزی بازدید کرد.

  • منبع خبر : ایرنا