۷۰ درصد معتادان متجاهر استان غیر بومی هستند
۷۰ درصد معتادان متجاهر استان غیر بومی هستند

ندای استان:ترکمان منش یادآور شد: امروز آسیب‌های اعتیاد و مواد مخدر یکی از اولویت دارترین آسیب اجتماعی به شمار می رود که زمینه را برای مابقی جرائم و سلامت جامعه تحت تاثیر قرار می دهد و اخلاق حسنه را از بین می برد.

به گزارش ندای استان،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت:  اگرچه هیچ غربالگری در مورد کارگران در مناطق جنوبی استان بوشهر صورت نمی‌گیرد بررسی ها نشان می‌دهد ۷۰ درصد معتادان متجاهر کارتن خواب در مناطق صنعتی و جنوبی این استان غیر بومی هستند.

ارسطو ترکمان منش ادامه داد: در راستای اجرای طرح ساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر در استان بوشهر سال گذشته ۵۰۵ نفر پس از غربالگری در مراکز تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ این استان پذیرش شده اند و از ابتدای سال تاکنون نیز ۱۴۰ نفر با دستور دستگاه قضایی از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر و همکاری سازمان بهزیستی جمع آوری و به مراکز درمانی تحویل شدند.

اعتیاد اولویت دارترین آسیب اجتماعی 

ترکمان منش یادآور شد: امروز آسیب‌های اعتیاد و مواد مخدر یکی از اولویت دارترین آسیب اجتماعی به شمار می رود که زمینه را برای مابقی جرائم و سلامت جامعه تحت تاثیر قرار می دهد و اخلاق حسنه را از بین می برد.

وی با اشاره به اینکه نرخ شیوع اعتیاد در استان بوشهر با ۱.۹۳ درصد  است و میانگین کشوری نیز  ۵.۷درصد است گفت: براساس آمارها ۲۰ هزار نفر از جمعیت این استان  شامل ۱۷ هزار نفر جمعیت عمومی و بومی و سه هزار نفر نیز جمعیت شناور این استان که در مناطق صنعتی جنوبی استان مستقرند، آلوده به مواد مخدر هستند.

ترکمان منش با اشاره به اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد از افراد معتادی که درمان می شوند به دلیل نداشتن شغل و حمایت نکردن خانواده از آنها به اعتیاد باز می‌گردند بر ضرورت هم افزایی در جلب مشارکت خیران در راستای یاری رساندن به افرادی که قربانی جرائم قاچاقچیان در این حوزه شده اند و با اعتباد به مواد مخدر و روان گردان‌ها آینده خود و خانواده ها را با خطر انحطاط مواجه کرده تاکید کرد.

وی تشویق و ترغیب خیران و مومنان به انجام خدمات یاریگری برای ترک معتادان نظیر ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان و سرپناه برای خانواده بی بضاعت، برنامه‌ریزی مدون، تحول گرا و فوق العاده در شورای فرهنگ عمومی در ارتباط با مدیریت فرهنگی مناطق آلوده، ورود مساجد و حسینیه ها به یاریگری در ترک اعتیاد معتادان و انجام خدمات مشاوره و کمک‌های مومنانه و حمایت از خانواده های آسیب پذیر این استان را از دیگر انتظارات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر عنوان کرد.

  • منبع خبر : ایرنا