آغاز اجرای طرح جامع سه بندر شمالی بوشهر
آغاز اجرای طرح جامع سه بندر شمالی بوشهر

ندای استان:مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: اجرای طرح جامع سه بندر شمالی این استان شامل دیلم، گناوه و ریگ در راستای تثبیت معیشت و اشتغال مردم این بنادر آغاز شد.

به گزارش ندای استان،محمد شکیبی نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: به موازات بنادر شمالی، این طرح در سایر بنادر کوچک مناطق جنوبی استان بوشهر نیز در دستور کار قرار گرفته و اکنون کار مطالعات آن در حال انجام است.

وی بیان کرد: به واسطه تاثیرگذاری بالای بنادر کوچک در اقتصاد و معیشت بندرنشینان، توسعه آنها در اولویت راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

شکیبی نسب ادامه داد: طرح جامع بنادر شمالی استان بوشهر در سه بازه زمانی پنج ساله پیش بینی شده و امیدواریم سال پایان طرح بنادر دیلم، گناوه و ریگ آغازگر تجارت منطقه‌ای به کشورهای حوزه خلیج فارس باشند.

وی اظهار کرد: در این راستا اکنون پیمانکار پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ انتخاب شده و عملیات لایروبی این کانال همزمان با هفته دولت کلید می خورد.

شکیبی نسب ادامه داد: عملیات لایروبی کانال بندر گناوه با هدف تسهیل در ورود شناورهای تا پنج هزار تن و بندر دیلم تا یکهزار تن، اکنون مراحل مقدماتی خود را طی می‎کند و پیش بینی شده تا چند ماه آینده مقدمات آن فراهم شود.

وی یادآور شد: با پیگیری های انجام شده در حوزه بنادر شمالی رویه ترانزیت خارجی نیز در بندر گناوه برقرار شده است که این موضوع نویدبخش رونق روزافزون این بندر مهم و تجاری است.

شکیبی نسب در ارتباط با بنادر جنوبی استان بوشهر نیز اظهار کرد: برای این بنادر طرح های ویژه ای در دستور کار است که با توجه به در پیش بودن جام جهانی فوتبال در کشور قطر، تمرکز ویژه‌ای بر بندر دیر بواسطه نزدیکی این بندر با کشور میزبان جام جهانی معطوف شده است.

وی گفت: این بندر به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی مورد توجه ویژه کشور قطر است که در همین راستا و با هدف تسهیل صادرات نسبت به نصب دستگاه ایکسری و محوطه سازی به مساحت سه هکتار اقدام شده است.

شکیبی نسب افزود: همچنین برای این بندر احداث چهار پست اسکله رمپ پیش بینی شده که عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.