خانه های بدون سند در بوشهر سند دار می شوند
خانه های بدون سند در بوشهر سند دار می شوند

ندای استان:مدیر کل حقوقی سازمان ملی مسکن کشور گفت: بر اساس قانون بودجه امسال زمین‌های تصرفی دولتی که مردم در آن‌ها مسکن ساخته‌اند، با پیمودن تشریفاتی به آن‌ها واگذار می‌شود.

به گزارش ندای استان،ارسلان مالکی در نشست بررسی مسائل و مشکلات زمین‌های تصرفی در استان بوشهر، بیان کرد: در قانون بودجه امسال، مجلس ردیف بودجه‌ای برای واگذاری زمین‌های تصرفی دولتی در نظر گرفته که این اراضی با سازوکازی مشخص به مردم داده می‌شود.
وی افزود: تشکیل پرونده زمین‌های متصرفی اکنون درحال انجام است و با ابلاغ قانون سند‌های این زمین‌ها برای مردم صادر می‌شود.
مدیر کل حقوقی سازمان ملی مسکن کشور یادآور شد: اراضی تصرفی اراضی هستند که در اختیار دولت است، اما مردم در آن‌ها ساخت و ساز انجام داده‌اند و مشکل سند دارند که امسال به دنبال حل این مشکل هستیم.
نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اختلافاتی که بین وزرات راه و شهرسازی و سازمان ملی مسکن و وزرات راه و شهرسازی با مردمی که در زمین‌های متصرفی در حال زندگی هستند و خود را مالک زمین می‌دانند، باید حل شود
عبدالکریم جمهیری افزود: مشکلات این زمین‌ها یا باید در درون استان حل شود و یا باید مدیران کشوری برای حل آن اقدامات قانونی لازم را انجام دهند، که سفر مدیر کل حقوقی سازمان ملی مسکن کشور به بوشهر به همین منظور است.
در استان بوشهر به ویژه در محلات جنوبی بندر بوشهر و شهرستان دیلم مسکن‌های متصرفی زیادی وجود دارد که مردم از مسئولان می‌خواهند برای حل مشکل سند دار شدن مسکن آن‌ها که در این زمین‌ها ساخته‌اند، اقدامات لازم را انجام دهند.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما