ندای استان:پرورش شترمرغ، پرسودترین فعالیت بخش دامی در جامعه در حال گسترش است به گونه‌ای که در استان بوشهر در سال گذشته افزون بر ۴۵ تن گوشت شترمرغ تولید و روانه بازار شد.

به گزارش ندای استان به نقل از تسنیم؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر براساس اقلیم و شرایط جغرافیایی موجود یکی از مناطق مستعد برای پرورش شترمرغ است.

افشین قطبی با بیان اینکه واحدهای مختلف پرورش شترمرغ در استان بوشهر فعال است خاطر نشان کرد: در استان بوشهر ۵ واحد پرورش شترمرغ پرواری با ظرفیت یک هزار و ۱۵۰ قطعه فعال و این درحالی است که ۸ واحد پرورش شترمرغ سنتی به ظرفیت ۶۰۰ قطعه فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در این مزارع یک هزار و ۷۵۰ قطعه شترمرغ پرورش یافته است گفت: سال گذشته در ۱۳ واحد پرورش شترمرغ صنعتی و سنتی افزون بر ۴۵ تن گوشت تولید و وارد بازار شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد این پرنده با داشتن ضریب تبدیل مناسب، مقاومت بیشتر از سایر پرندگان به انواع بیماری‌ها و انگل‌ها، توقع کمتر در مصرف مواد غذایی و کنسانتره‌های گران قیمت می‌تواند پروتئین بسیار مناسبی را تولید کرده و با تولید گوشت و تخم نقشی بسیار مؤثر برای سلامت تغذیه جامعه داشته باشد.

قطبی با بیان اینکه شترمرغ در فهرست ‌پرندگان‌ قرار دارد که هیچ نوع ضایعات ندارد خاطر نشان کرد: تمام قسمت‌های شترمرغ اعم از گوشت، پر، پوست، تخم قابل فرآوری و بهره‌برداری است.

وی افزود: در این خصوص بیش ۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

پرورش شترمرغ در استان بوشهر رونق یافته به نحوی که در ۱۳ واحد یک هزار و ۷۵۰ شترمرغ پرورش داده می‌شود.