۳۰ درصد از جمعیت هدف بوشهر دو نوبت واکسن کرونا زده‌اند
۳۰ درصد از جمعیت هدف بوشهر دو نوبت واکسن کرونا زده‌اند

ندای استان:معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا کنون ۲۳۰ هزار و ۳۸۳ نفر معادل ۳۰٫۵ درصد از جمعیت هدف استان به‌طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش ندای استان،دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: با تزریق ۱۴ هزار و ۸۲۷ دوز واکسن کرونا در روز گذشته، تعداد کسانی که در این استان تاکنون یک نوبت واکسن کرونا تزریق کرده‌اند به ۳۷۹ هزار و ۴۴۴ نفر رسید که معادل ۵۰٫۳ درصد از جمعیت هدف واکسیناسیون در استان  است.

او، از تزریق ۶۰۹ هزار ۸۲۷ دوز واکسن کرونا در این استان خبر داد و افزود: تاکنون از ۳۷۹ هزار و ۴۴۴ نفر که نوبت اول واکسن به آن‌ها تزریق شده است، ۲۳۰ هزار و ۳۸۳ نفر آن‌ها نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و به عبارت دیگر ۳۰٫۵ درصد از جمعیت هدف به‌طور کامل علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: ظرفیت مراکز تزریق واکسن را بالاتر برده‌ایم و در تلاش هستیم تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون و همچنین زمان کار این مراکز را نیز افزایش دهیم.

خواجه‌ئیان عنوان کرد: به زودی تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان، و بعد از آن شهرستان‌های گناوه، کنگان و دشتی افزایش می‌یابد تا در زمان کوتاه‌تری بتوانیم ایمن‌سازی استان را کامل کنیم.

او بابیان اینکه واکسن کرونا در استان بوشهر به‌اندازه کافی تهیه‌شده است، گفت: تلاشمان بر این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم پوشش ایمن‌سازی را در استان کامل کنیم و امیدواریم در یک ماه و نیم آینده درصد بالایی از جمعیت هدف دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته درصدد هستیم با اعزام گروه‌های سیار، جمعیت ساکن در مناطق روستایی و کم برخوردار را در برابر کرونا واکسینه کنیم.

خواجه‌ئیان ادامه داد: تاکنون ۸۱٫۱ درصد جمعیت گروه سنی بالای ۵۰ سال در استان حداقل یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

او افزود: جدیدترین گروه سنی که در استان بوشهر در دستور کار داریم گروه سنی ۳۲ تا ۳۵ سال است که تاکنون ۳۲٫۳ درصد از این افراد واکسن دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: علاوه بر گروه‌های سنی و مشاغل پرخطر، تاکنون ۱۴ هزار و ۷۶۹ نفر از افرادی که دارای بیماری‌های مزمن و خاص بوده‌اند، در این استان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.