۴۴ هزار خانواده مددجو در استان بوشهر
۴۴ هزار خانواده مددجو در استان بوشهر

ندای استان:مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از پوشش حمایتی ۴۴ هزار خانوار استان بوشهر توسط این نهاد خبر داد و گفت: محرومیت شایسته استان بوشهر نیست.

به گزارش ندای استان،محمدرضا میری پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست با امام جمعه جم اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که جنس فقر در سراسر استان با همدیگر متفاوت است.

وی افزود: این وضعیت سبب شده که نوع نیاز این خانواده‌ها نیز متفاوت بوده و ضرورت اولویت بندی خدمات برای توانمندسازی آنها نیز بیشتر احساس شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: در کنار استفاده از ایده‌ها در فضای مدیریتی امداد، به دنبال این هستیم که از نگاه فرهیختگان و صاحبان اندیشه در فضای بیرون از امداد برای ارائه خدمات هدفمند استفاده کنیم.

دنبال رفع مشکل معیشت خانواده‌ها هستیم

میری ادامه داد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بیشماری در عرصه تأمین نیازهای کشور است و شایسته نیست که از محرومیت‌های موجود رنج ببرد.

وی عنوان کرد: البته در گذشته شاهد یک هم گرایی خوبی توسط شرکت‌های پتروشیمی موجود در قالب شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی با نهاد کمیته امداد بودیم که جای تشکر و قدردانی دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: در فضای جدید کاری به دنبال این هستیم که با اولویت بندی نیازهای خانواده جامعه هدف، زمینه تعامل مستمر و با برنامه با صنعت در جنوب استان بوشهر فراهم و با یک کیفیت بخشی، مشکلات اصلی و مهم خانواده‌ها را رفع کنیم.

تقویت و غنای فکری مددجویان

میری گفت: در کنار استفاده از فضاهای بیرونی امداد برای کاهش مشکلات خانواده‌های جامعه هدف، تقویت و غنای فکری این خانواده‌ها برای استفاده از تسهیلات در راستای توانمندسازی آنها را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: وجود بسترهای فراوان برای فقرزدایی از جامعه هدف را به شکل کارشناسی دنبال می‌کنیم تا به عنوان یک دستگاه مولود انقلاب بتوانیم ضمن احترام به عزت خانواده‌های جامعه هدف، زمینه بازگشت آبرومند آنها به فضای کسب و کار و زندگی را ایجاد کنیم.

ساماندهی اشتغال سرپرستان خانوار

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر اظهار داشت: از جمله عوامل کاهش فقر در جامعه هدف، ساماندهی موضوع اشتغال سرپرستان این خانواده‌ها است که شناسایی شغل متناسب با نیازهای خانواده‌ها در هر منطقه استان را پیگیری می‌کنیم.

میری بیان کرد: اگر چه پیش بینی‌ها با توجه به نیازهای خانواده‌های جامعه هدف به یک مسکن مقاوم، افق ۱۴۰۲ را برای خانه دار شدن تمام خانواده‌های روستایی تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر نشان می‌دهد اما دنبال این هستیم که با کیفی سازی و ساخت مسکن مقاوم تا پایان سال ۱۴۰۱، شاهد جشن خودکفا شدن جامعه هدف امداد به مسکن مقاوم باشیم.