فعالیت ۱۱ مدرسه نمونه متوسطه اول در استان
فعالیت ۱۱ مدرسه نمونه متوسطه اول در استان

ندای استان:معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۱۱ مدرسه نمونه متوسطه اول در استان گفت: ثبت نام این مدارس در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش ندای استان،حسین درتاج صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدارس نمونه متوسطه اول در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و گناوه به شیوه هیئت امنایی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به حذف آزمون ورودی مدارس نمونه متوسطه اول ادامه داد: دانش آموزان سایر شهرستان‌ها و مناطق استان برای تحصیل در این مدارس، باید با مراجعه به سامانه همگام مشخصات فردی خود را ثبت و برگ خود اظهاری را تکمیل کنند.

درتاج افزود: عملکرد تحصیلی و فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، تربیت‌بدنی، مهارتی و پژوهشی دانش آموز معیارهای امتیازبندی در برگ خود اظهاری است.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام تا ۳۰ خردادماه جاری است، خاطرنشان کرد: متقاضی از ۳۱ خرداد تا هفتم تیرماه فرصت دارد مدارک لازم که در برگ خود اظهاری به آنها استناد کرده است به مدرسه نمونه مورد تقاضا تحویل دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: پس از بررسی مدارک توسط کمیته مدرسه و منطقه و مصاحبه با دانش آموزان پذیرفته شده هم امتیاز، در تاریخ بیستم تیرماه نتایج اولیه در پورتال اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر منتشر می‌شود.

درتاج با بیان اینکه از ۲۲ تا ۲۴ تیر مهلت دریافت اعتراضات است، گفت: نتایج نهایی سوم مردادماه اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ مدارس نمونه متوسطه اول در استان عنوان کرد: مدارس نمونه پسرانه آزادگان دشتی، دخترانه شهدای شبانکاره، پسرانه رازی و دخترانه حضرت زینب سعدآباد به شیوه شبانه روزی، دانش آموز پذیرش می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: در مدارس نمونه دخترانه کوثر جم، پسرانه شهدای دیر، دخترانه‌ام ابیهای دلوار، دخترانه نرجس و پسرانه شهید حبشی تنگستان، دخترانه ریحانه النبی و پسرانه دارالفنون عسلویه شرایط تحصیل شبانه روزی وجود ندارد.

درتاج تاکید کرد: دانش‌آموزان سایر شهرستان‌ها و مناطقی که مدرسه نمونه در آنجا وجود ندارد، می‌توانند در نزدیک ترین مدرسه نمونه محل زندگی خود ثبت نام کنند.