پلمب۶ باغ‌ویلا و یک دفتر ثبت ازدواج در تنگستان
پلمب۶ باغ‌ویلا و یک دفتر ثبت ازدواج در تنگستان

ندای استان: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: شش باغ ویلا و یک دفتر ثبت ازدواج در تنگستان که با نادیده گرفتن سلامت عمومی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دادند، پلمب شدند.

به گزارش ندای استان،عادل مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به تعطیلی ۱۰ روزه اصناف و وضعیت قرمز شهرستان از لحاظ ابتلاء به بیماری کرونا، متأسفانه افرادی با بی‌تدبیری، با عبور از دستورات و مصوبات ستاد مقابله با کرونا موجبات به خطر افتادن سلامت عمومی را فراهم می‌کنند.

مقام مسئول بهداشت و درمان در تنگستان افزود: کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان تنگستان در بازدیدهای روزانه خود از صنوف، با مراجعه به دفتر ثبت ازدواج در یکی از مناطق تنگستان متوجه حضور تعداد زیادی از مردم در این دفتر شدند و با همکاری اتاق اصناف و اماکن نیروی انتظامی شهرستان، اقدام به برخورد قانونی با این واحد کردند.

مقدس اظهار داشت: حضور دو عروس و داماد با اعضای خانواده خود به همراه مهمانان در این محیط سربسته از نکات جالب توجه‌ای بود که نشان می‌داد، مردم باید با نگاهی عمیق‌تر به مسئله پیشگیری از کرونا نگاه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان بیان داشت: مادامی که در کنار هم نباشیم و مادامی که به موضوع مقابله و پیشگیری از کرونا به عنوان یک مسئله ملی و میهنی که در ارتباط مستقیم با جان و مال مردم است نگاه نکنیم، عبور از معضل بیماری کرونا سخت و باید گفت ناممکن خواهد بود.

پلمب ۶ باغ ویلا

مقدس از پلمب شش باغ ویلا در این شهرستان اظهار داشت: تجمعات بستر ابتلاء به کرونا را ایجاد و ریسک ابتلاء به آن را افزایش می‌دهد لذا با استناد به این مهم، می‌توان دریافت که فعالیت این صنوف تا چه اندازه سلامت عمومی مردم را به مخاطره خواهد انداخت.

مقام مسئول بهداشت و درمان در تنگستان اظهار داشت: امروز با توجه به تبلیغات گسترده و اطلاع‌رسانی‌های فراوان توسط رسانه‌های مختلف، کمتر کسی را می‌توان یافت که اطلاعات کافی در رابطه با نحوه انتقال و راه‌های پیشگیری از کرونا را نداد، لذا بی‌توجه ای مراکزی که با منفعت‌طلبی سلامت مردم را هدف قرار می‌دهند غیرقابل بخشش است.

مقدس افزود: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان و بر اساس مصوبات ستاد کرونا، باغ ویلاها در شهرستان‌های قرمز اجازه فعالیت ندارند که در همین راستا ۶ باغ ویلا به دلیل فعالیت غیرمجاز در تنگستان پلمب شدند.

وی ادامه داد: آنچه ما و جامعه را نگران و کادر بهداشت و درمان را خسته کرده، این است که چگونه عده‌ای با اینکه شرایط موجود مردم را می‌بینند همچنان بنا ندارند باور کنند و از خواب بیدار شده و همگام و هم‌راستا با دیگر افراد جامعه راه‌های انتقال بیماری را تا تأمین سلامت عمومی قطع نمایند.