پیمانکار تقاطع غیر همسطح شهید مطهری بوشهر کنار گذاشته شد
پیمانکار تقاطع غیر همسطح شهید مطهری بوشهر کنار گذاشته شد

ندای استان:معاون عمرانی استاندار بوشهر از کنار گذاشتن پیمانکار تقاطع غیر همسطح شهید مطهری بوشهر با تصمیم شورای فنی استان خبر داد.

به گزارش ندای استان،با تصمیم شورای فنی استان بوشهر به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، شرکت جهاد نصرمیثاق اهواز، پیمانکار تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی(میدان مطهری) بوشهر از طرح کنار گذاشته شد.

مهرداد ستوده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با انتقاد از عملکرد شرکت­‌های جهاد نصر در طرح‌­‌های عمرانی استان بیان کرد: در سال­‌های اخیر این شرکت‌ها در هر طرحی در استان ورود کرده است به علت نداشتن برنامه ریزی صحیح و ناتوانی در انجام درست و بموقع طرح‌ها مدیریت استان را با مشکل مواجه ساخته است.

او افزود: شهردار بوشهر موظف شد در کوتاه­‌ترین زمان با قید فوریت مناقصه بقیه طرح را برگزار کند تا در آینده نزدیک با انتخاب یک پیمانکار توانمند، شاهد افتتاح این طرح باشیم.

معاون عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: با عنایت استاندار، اگر نیاز باشد استانداری امسال از اعتبارات استانی به شهرداری بوشهر کمک بیشتری خواهد کرد تا با انتخاب یک پیمانکار این طرح به سامان برسد.

ستوده عنوان کرد: با وجود محدودیت­‌های اعتباری کشور، تأمین منابع مالی شهرداری­‌های استان به ویژه شهرداری بوشهر در سال‌های اخیر بی‌‌نظیر بوده است، چنانکه در آغاز اجرای طرح تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی، ۱۱۰ میلیارد ریال به شهرداری بوشهر پرداخت شد.

او گفت: اگر این طرح دست پیمانکاران بومی استان بود امروز به بهره­‌برداری رسیده بود و باید قدر پیمانکاران بومی استان را دانست و از همه آن‌ها تشکر می­‌کنم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: بی تردید پیمانکاران بومی استان در دوره‌های مختلف ثابت کرده‌اند که اگر دستگاه‌های اجرایی به آن‌ها اعتماد کنند، می‌توانند کار‌های بزرگی انجام بدهند. شهرداران استان نیز باید در پیمان‌ها شرایطی را در نظر بگیرند که اهلیت سنجی واقعی صورت گیرد تا شاهد چنین نارسایی‌هایی در اجرای طرح‌ها نباشیم.

اجرای طرح تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی (میدان شهید مطهری) بوشهر که بعد از تقاطع آزادی، دومین تقاطع غیر همسطح شهر بوشهر به شمار می‎رود، تیر ۱۳۹۸ آغاز شد و قرار بود در مدت ۱۸ ماه ساخته شود.

از این طرح به عنوان مهم‌ترین طرح عمران شهری بوشهر یاد می‌شود.