ترک فعل مدیران به صورت ویژه در دستور کار دادگستری بوشهر
ترک فعل مدیران به صورت ویژه در دستور کار دادگستری بوشهر

ندای استان:رئیس دادگستری استان بوشهر با اشاره به جرائم مربوط به ترک فعل مدیران، گفت: موضوع ترک فعل مدیران به صورت ویژه در دستور کار دادگستری استان قرار دارد و در هرجا مدیری به وظایف خود عمل نکند قابلیت پیگیرد قانونی دارد.

به گزارش ندای استان، علی جمادی پنجمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر با اشاره به موضوع اتخاذ تدابیر ویژه ایام عید نوروز، اظهار داشت: باید ببینیم ستاد استانی مبارزه با کرونا در رابطه با مبارزه با این ویروس، میهمانان نوروزی و موضوع گشت‌ها و مقررات سفر به استان بوشهر چه تصمیماتی خواهند گرفت. اما با توجه به وضعیت خاص استان بوشهر باید اطلاع رسانی خوبی در این زمینه صورت بگیرد و همه دستگاه‌های متولی پای کار باشند تا شاهد افزایش حضور مسافرین در استان و افزایش ابتلای همشهریان و هم استانی‌ها به ویروس کرونا نباشیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروز باید به شدت از وضعیت اراضی و اموال ملی و دولتی پاسداری و حفاظت کرد. در این ایام فرصتی در اختیار سودجویان قرار دارد تا سوء استفاده کنند. ادارات و ارگان‌ها باید هوشیار باشند و ممکن است تجاوز به حریم جاده‌ها و اراضی ملی و دولتی صورت بگیرد.

جمادی بیان کرد: در ایام نوروز قضات کشیک و رؤسای دادگستری و دادستان‌ها حضور فعال خواهند داشت تا در تعطیلات پایان سال شاهد تعرضاتی به منابع دولتی و بیت المال نباشیم.

رئیس دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: اجرای پرونده‌های قطعی در حوزه منابع طبیعی و اراضی ملی در دستور کار دادگستری‌های سراسر استان قرار دارد، اگر این موارد به موقع اجرا شود، قطعاً از موجبات پیشگیری خواهد بود و افرادی که شاهد این برخوردها هستند کمتر به این سمت خواهند رفت.

جمادی افزود: اقدامات خوبی توسط اداره کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی انجام گرفته است و هرگونه کمکی که در ارتباط با رفع تصرف و قلع و قمع از طرف دادگستری استان لازم باشد دریغ نخواهیم کرد.

وی در خصوص زندانیان خطرناک و دارای سابقه کیفری، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته این نوع زندانیان در ایام تعطیلات مرخصی نخواهند رفت و همچنین اگر دوران محکومیت آنها به پایان رسیده است باید مراقبت بعد از خروج از زندانیان صورت پذیرد. لیست اسامی و محل زندگی این دسته از سارقین و مجرمین خطرناک باید در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر با اشاره به جرائم مربوط به ترک فعل مدیران، تصریح کرد: موضوع ترک فعل مدیران به صورت ویژه در دستور کار دادگستری استان قرار دارد و در هرجا مدیری به وظایف خود عمل نکند قابلیت پیگیرد قانونی دارد. همه دستگاه‌ها نیازمندی‌های مردم در ایام آغاز سال جدید تأمین کنند، به ویژه سازمان صنعت، معدن تجارت و تعزیرات حکومتی استان کنترل‌های لازم را در خصوص تأمین اقلام ضروری و نظارت بر بازار داشته باشند.

جمادی خاطرنشان کرد: با کمک همه دستگاه‌های استان بوشهر در خصوص اعاده حقوق بیت المال و همچنین در مسائل پیشگیری یکی از استان‌های برتر در سطح کشور هست که بصورت مکتوب از استان تقدیر بعمل آمده است.