مشارکت۱۳ کتابفروشی استان در طرح زمستانه کتاب
مشارکت۱۳ کتابفروشی استان در طرح زمستانه کتاب

ندای استان:معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۱۳ کتابفروشی در این استان در طرح زمستانه عضویت دارند که به مدت یک هفته کتاب را با تخفیف ۲۵ درصدی به خریداران عرضه می‌کنند.

به گزارش ندای استان،آنیتا مظفری، افزود: از این شمار ۶ کتابفروشی در بوشهر مرکز استان هفت مرکز دیگر در  شهرستان‌های این استان مستقر هستند.

وی اضافه کرد: کتابفروشی پاپیروس، خانه کتاب، کافه کتاب، پیرنگ، افشین و کتابسرای باران از در بوشهر و خانه کتاب و شهر کتاب باقرپور در شهر برازجان، کتابفروشی مرکزی و هرمس گناوه، نیک کنگان، دانشجو در جم و ستیک  عسلویه کتاب‌فروشی‌های عضو این طرح در فصل زمستان هستند.

مظفری با بیان اینکه این طرح از ۹ اسفند آغاز شده‌است ادامه داد: در این‌طرح، سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۲ میلیون ریال است و خریداران می‌توانند تا ۱۶ اسفند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح‌، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب دانشگاهی را  با یارانه  ۲۵درصدی دریافت کنند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با تاکید بر اهمیت اجرای اینگونه طرح‌ها در ارتقای فرهنگ مطالعه و حمایت از کتابفروشی‌ها، افزود: در قالب این طرح، هر فرد می‌تواند با ارائه کد ملی خود، از یارانه‌ای که از طریق کتابفروشی‌ها به افراد داده شده‌است، استفاده کند.

مظفری اضافه کرد: موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبلغ یارانه خرید کتاب را یک ماه پس از اتمام طرح به کتابفروش‌ها پرداخت می‌کند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر یادآور شد: در طرح پاییزه کتاب امسال ۱۵ کتابفروشی از سراسر استان حضور داشتند و افزون بر سه‌ میلیارد ریال کتاب به فروش رسید.

  • منبع خبر : ایرنا