مجوزهای اولیه تاسیس ۲ حزب در استان صادر شد
مجوزهای اولیه تاسیس ۲ حزب در استان صادر شد

ندای استان:مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: مجوزهای اولیه تاسیس یک حزب استانی و شعبه یک حزب سراسری در این استان صادر شده‌است.

به گزارش ندای استان، خسرو دهقانی روز سه شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی وزارت کشور درخواست تاسیس حزب “مجمع دانش آموختگان نواندیش استان بوشهر” مورد تایید قرار گرفت.

وی بیان کرد: درخواست هیات موسس این حزب در جلسه ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹  کمیسیون ماده ۱۰ پس از بررسی مرام‌نامه، اساس‌نامه و سایر مدارک با تاسیس این حزب استانی موافقت شد و این حزب می‌تواند اقدام به عضوگیری کند.

دهقانی در باره صدور پروانه نهایی این حزب استانی گفت: هیات موسس حزب مجمع دانش آموختگان نواندیش استان بوشهر برای دریافت پروانه فعالیت نهایی باید در مدت ۶ ماه از تاریخ صدور مجوز تاسیس، نسبت به برگزاری مجمع عمومی و  تصویب مرام‌نامه و اساس‌نامه مطابق مفاد قانون و انتخاب شورای مرکزی و بازرسان اقدام و علاوه بر آن اسناد تاسیس دفاتر رسمی را حداقل در یک سوم شهرستان‌های استان بوشهر ارائه کنند.

وی یادآور شد: همچنین مدارک این حزب برای تائید پروانه تاسیس به کمیسیون ارجاع شود و پس از طی این فرایندها پروانه تاسیس حزب از سوی کمیسیون ماده ۱۰ صادر می‌شود.

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب همچنین مجوز شعبه استانی حزب سراسری “جامعه اسلامی مدیران ایران” در استان بوشهر نیز مورد تایید قرار گرفته است.