پیشرفت ۸۰درصدی سند فرهنگی استان
پیشرفت ۸۰درصدی سند فرهنگی استان

ندای استان:رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در استان‌ها به‌دنبال ایجاد برش استانی سند فرهنگی است که تاکنون تدوین آن در استان ۸۰ درصد پیشرفت و تکمیل آن به مراحل نهایی رسیده است.

به‌گزارش ندای استان، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در سومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر که به‌صورت دورسخنی (ویدئوکنفرانس) برگزار شد، گفت: کارگروه تدوین سند توسعه نقشه جامع فرهنگی این استان مسائل فرهنگی استان را به طور مداوم رصد کنند و انتقادات، پیشنهادات و باز تولید‌هایی که ارسال می‌شود را پایش و در سند جانمایی کنند.
او اضافه کرد: در برنامه تدوین سند نقشه جامع فرهنگی استان بوشهر از ظرفیت عمومی مردم مانند گروه‌های مردم‌نهاد، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و بازار به‌عنوان ظرفیتی بزرگ استفاده شود، زیرا در این صورت اثر بیشتری بر جامعه می‌گذارد.
آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: هم‌چنین مصوبه‌های فرهنگی استان به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال و ابلاغ می‌شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: تدوین این سند فرهنگی در استان بوشهر می‌تواند به عنوان یک الگو در کشور مطرح شود.
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: لازم است نهاد‌های مهمان در بوشهر مانند صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه اتمی و حوزه ترانزیت، بخشی از اعتبارات امور فرهنگی استان را متعهد شوند تا در این زمینه منتظر اعتبارات ملی نباشیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر خبر داد که شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در استان‌ها به‌دنبال ایجاد برش استانی سند فرهنگی است که تاکنون تدوین آن در استان ۸۰ درصد پیشرفت و تکمیل آن به مراحل نهایی رسیده است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: در تدوین سند فرهنگی بیشترین تعامل با صاحب‌نظران و کارشناسان دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی، هنری و اجتماعی استان مانند حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌های مرکز استان و مراکز نظامی و انتظامی صورت گرفته است و به‌زودی از این سند فرهنگی و راهبردی رونمایی می‌شود.
فاطمه کرم‌پور اعلام کرد: بستر برخط اختصاصی برای برگزاری جلسه‌های کمیته تدوین سند توسعه نقشه جامع فرهنگی و سایت تدوین سند فرهنگی استان راه‌اندازی شده است.