پلمب۹۲۹واحد متخلف کرونایی در استان
پلمب۹۲۹واحد متخلف کرونایی در استان

ندای استان:رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی استان بوشهر گفت: در راستای بی‌توجهی به مصوبات ستاد کرونا و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، ۹۲۹واحد متخلف در استان بوشهر پلمب شد.

به گزارش ندای استان،عباس قلی‌پور صبح امروز در نشست بررسی شرایط کرونایی استان بوشهر با بیان اینکه وضعیت این استان در ابتلا و بستری به ویروس کرونا رو به بهبود است اظهار داشت: محدودیت‌های ۲ هفته‌ای سبب بهبود شرایط وضعیت ابتلا و بستری شد و اکنون بیش از ۹۴٫۵ درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

وی، کل بازرسی‌های انجام شده را ۱۳۵ هزار و ۱۹۰ مورد برای بررسی رعایت پروتکل بهداشتی از اماکن و کسبه دانست و بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ۸۵ درصد از بازرسی‌ها مطلوب بوده و ۱۵ درصد نامطلوب منجر به تشکیل پرونده تخلف شده است.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی استان بوشهر با اشاره به تشکیل ۷ هزار و ۵۹۷ مورد پرونده تخلف در رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: با صدور احکام مختلف تاکنون در راستای بی‌توجهی به مصوبات ستاد کرونا و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، ۹۲۹ واحد متخلف در استان بوشهر پلمب شده است.

قلی‌پور  از گشت‌های مشترک برای بررسی وضعیت رعایت پروتکل بهداشتی در مقابل کرونا خبر داد و افزود: بیش از ۹ هزار گشت مشترک با همکاری تعزیرات حکومتی، صمت، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های نظارتی و بازرسی انجام و با متخلفان برخورد قاطع شده است.

وی رعایت پروتکل بهداشتی در ادارات و دستگاه‌های مختلف را مطلوب دانست و تاکید کرد: رعایت پروتکل بهداشتی در همه ادارات، بانک‌ها، اماکن، صنوف، کارگاه‌ها، شرکت‌ها و کارخانه‌ها مطلوب اعلام شده است.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی استان بوشهر به اعمال ۲ هفته‌ محدودیت‌های کرونایی پرداخت و بیان کرد: تاکنون  بیش از ۷ هزار بازرسی انجام شده که ۳ هزار و ۸۰۰ بازرسی آن گروهی و یک‌هزار و ۸۲ مورد اخطار و ۳۵۶ پرونده تشکیل شده است.

قلی‌پور از پلمب ۱۲۳ واحد متخلف در ۲ هفته اخیر خبر داد و بیان کرد: در اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی ۲ هفته‌ای میانگین رعایت پروتکل بهداشتی ۹۴٫۵ درصد ارزیابی شده است.