زمان ثبت نام داوطلبان در شوراهای شهر و روستا برای انتخابات ۱۴۰۰ +جزئیات
زمان ثبت نام داوطلبان در شوراهای شهر و روستا برای انتخابات ۱۴۰۰ +جزئیات

ندای استان:دهقانی گفت: با استناد به ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، اشخاصی که به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن برای شورای اسلامی محرومند؛ باید تا قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نمایند.

به گزارش ندای استان، افزود:  بر اساس اطلاعیه شماره ۴ ستاد انتخابات کشور ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به طور غیر همزمان و در دو مقطع زمانی مجزا انجام خواهد شد. دهقانی بیان کرد: بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ جمعاً به مدت ۷ روز ادامه دارد و ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری نیز از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ادامه خواهد داشت.
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر اضافه کرد: بر اساس تبصره ۳ ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ آن بیش از سه ماه نگذشته باشد را ارائه نمایند؛ لذا داوطلبان شورای اسلامی شهرها از تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۹ و داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از تاریخ ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۹ می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی یا دفاتر پلیس ۱۰+ و یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی نسبت به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام و هنگام ثبت نام گواهی را ارائه نمایند.
دهقانی همچنین در خصوص استعفای مقامات جهت داوطلب شدن در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: با استناد به ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، اشخاصی که به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن برای شورای اسلامی محرومند؛ باید تا قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نمایند.
دهقانی در پایان اشاره نمود؛ جزییات بیشتر در اطلاعیه های بعدی به اطلاع هم استانی های عزیز خواهد رسید.

لازم به ذکر است انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابت شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.