توزیع برنج۱۸۰ هزار تومانی در بوشهر
توزیع برنج۱۸۰ هزار تومانی در بوشهر

ندای استان:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت:۶۰۰ تن برنج وارداتی با قیمت ستاد تنظیم بازار یعنی هر کیلوگرم ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در استان توزیع شد.

به گزارش  ندای استان،سیدحسین حسینی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در حاشیه جلسه کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر از توزیع ۶۰۰ تن برنج وارداتی با قیمت ستاد تنظیم بازار خبر داد و بیان کرد: برنج وارداتی به قیمت هر کیلوگرم ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و بسته‌های ۱۰ کیلوگرمی با قیمت ۱۸۵ هزار تومان در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف قرار گرفت.

او با تاکید بر نظارت مستمر بر قیمت کالا و اجناس در بازار افزود: نظارت بر قیمت اجناس به ویژه کالا‌های اساسی همواره انجام می‌گیرد و با متخلفان برخورد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه برای تامین کالا‌های اساسی مردم برنامه‌های مهمی اجرا شده است، افزود: برای تامین برنج مورد نیاز مردم با قیمت ستاد تنظیم بازار اقدامات مهمی انجام شده است که بر اساس ترخیص محموله‌های ترخیصی از گمرک بخشی به استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

شکر و روغن مردم تامین شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر همچنین با اشاره به تامین شکر به قیمت مصوب افزود: در این زمینه شکر با قیمت هر کیلوگرم ۸ هزار و ۷۰۰ تومان  از طریق مراکز عرضه به ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌ها توزیع می‌شود.

او با اشاره به تامین روغن مورد نیاز مردم، بیان کرد: علاوه بر تامین روغن مورد نیاز مردم، ۶۰۰ تن روغن واحد‌های صنف صنعت با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار تامین و توزیع شده است.

قیمت مرغ به حالت عادی برمی‌گردد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر هم در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر با تاکید بر تشدید نظارت بر قیمت کالا و اجناس عنوان کرد: مقابله با گران‌فروشی در اولویت برنامه‌ها است و تامین کالای مورد نیاز مردم با قیمت مصوب مورد توجه قرار دارد.

سعید زرین‌فر، با اشاره به تامین نهاده‌های دامی واحد‌های مرغداری استان بوشهر افزود: همه واحد‌های مرغداری استان نهاده‌های دامی مورد نیاز خود را از طریق سامانه بازارگاه تامین کرده‌اند و بر این اساس روند قیمت گوشت مرغ در بازار‌های استان روند کاهشی یافت.

او، با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ تا روز‌های آینده به حالت عادی برمی‌گردد، تاکید کرد: برخورد قاطع با گران‌فروشان باید در دستور کار تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و بخش‌های نظارتی و بازرسی استان بوشهر قرار گیرد.

حمایت از توسعه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تامین کالا‌های اساسی با قیمت مصوب رو به بهبود است، افزود: به ذخیره سازی استراتژیک گوشت مرغ، میوه و دیگر کالا‌های اساسی ویژه توجه شود.

زرین فر توسعه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی را یکی از ضروریات دانست و افزود: استان بوشهر در تولید انواع محصولات کشاورزی از جایگاه مهمی برخوردار است که توسعه صنایع تبدیلی، سردخانه، و کارگاه‌های فرآورش از جمله در تولید محصول گوجه‌فرنگی در اولویت قرار دارد و از سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود.

او، با اشاره به تولید گوجه فرنگی در استان بوشهر بیان کرد: قیمت این محصول متعادل‌تر می‌شود، اما در زمان اوج برداشت گوجه فرنگی در فصل زمستان و میزان زیاد تولید این محصول، باید اقدامات لازم مورد توجه قرار گیرد.