آزادی ۱۰۰۰ زندانی جرایم غیر عمد در کشور
آزادی ۱۰۰۰ زندانی جرایم غیر عمد در کشور

ندای استان:مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان کشور از آزادی ۱۰۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در کشور در قالب طرح آزادسازی زندانیان معسر در مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه خبر داد.

به گزارش ندای استان، سهراب انبارکی صبح امروز در نشست با جمعی از اعضای بسیج حقوقدانان استان بوشهر با تبریک و تسلیت شهادت دکتر محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشور اظهار داشت: طرح آزادسازی زندانیان معسر در قالب رزمایش کمک‌های مؤمنانه در سراسر کشور در حال برگزاری است.

مسؤول بسیج حقوقدانان کشور گفت: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال روز میلاد امام زمان (عج) مبنی‌بر انجام کمک‌های مؤمنانه، بسته‌های معیشتی خیلی خوبی در این قالب جمع‌آوری و توزیع شد اما در مراحل بعد تصمیم گرفتیم به‌جای توزیع بسته معیشتی بین خانواده‌های معسر و زندانی، اقدامی انجام دهیم که خود زندانی از بند آزاد شده و برای معیشت خانواده‌اش تلاش کند.

این مقام مسؤول افزود: بر همین اساس تفاهم نامه‌ای بین سازمان بسیج حقوقدانان و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در راستای اجرای این طرح منعقد شد که پس از آن ما شاهد تحول خیلی خوبی در کشور بودیم به‌طوری‌که تاکنون براین‌اساس ۱۰۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در سراسر کشور آزاد شده‌اند.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: بدهی این تعداد از زندانیان آزاد شده ۹۰ میلیارد تومان بود که با یاری خداوند متعال از طریق صلح و سازش با پرداخت ۹ میلیارد تومان تسویه شد که همه این مبلغ از محل کمک‌های مردمی و خیرین تأمین شده است.

انبارکی تأکید کرد: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد کار بسیار ارزشمندی است که انتظار داریم همان‌طور که اجرای این طرح از استان بوشهر آغاز شده است شاهد جهشی در این استان باشیم که حتی یک زندانی معسر جرایم غیرعمد نیز در زندان‌های این استان نداشته باشیم.

مسؤول بسیج حقوقدانان کشور در پایان خواستار راه‌اندازی ستاد آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در مرکز و شهرستان‌های استان بوشهر با مشارکت سازمان بسیج حقوقدانان، اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و ستاد دیه این استان شد.

این نشست با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی در سالن جلسات فرماندهی سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر برگزار شد.