شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان احیا می‌شود
شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان احیا می‌شود

ندای استان:رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر گفت: برای جذب و هدایت سرمایه هم استانی‌ها به سمت تولید این شرکت دوباره احیا می‌شود.

به گزارش ندای استان به نقل از ایرنا، مهرداد ابراهیمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال جهش تولید با هدف تحقق ‌و عینیت بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب تصمیم به احیای این شرکت گرفته شد.

وی بیان کرد: در این ارتباط در گام نخست جذب سرمایه‌های مردمی و هدایت آنها به سمت تولید، شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی از سرمایه‌گذاران توانمند و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تولید، اشتغال‌زایی ‌و صادرات در دستور کار قرار گرفته‌است.

ابراهیمی ادامه داد: جذب و هدایت نقدینگی و پول‌های سرگردان به سمت تولید ‌و بازارهای رسمی سرمایه مانند بورس از جمله اهداف فعالیت شرکت‌های استانی سرمایه گذاری و توسعه استان‌ها محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد : انجام این مهم موجب جلوگیری از هرگونه سفته بازی و دلالی در حوزه اقتصاد شده ‌و در مقابل زمینه را برای سوق دادن سرمایه‌ها به سوی کسب و کارها ‌و فعالیت‌های اقتصادی سود آور همراه با امنیت سرمایه‌گذاری فراهم می‌سازد.

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه استان بوشهر، برقراری ارتباط منطقی میان مراکز علمی دانشگاهی با مراکز تولیدی ‌و کارخانه‌ها را از محورهای راهبردی فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه این استان خواند.

وی گفت: برای دستیابی به این مهم آمادگی برای بهره‌گیری از نقطه نظرات و پیشنهادهای همه صاحب نظران، فعالان اقتصادی و ظرفیت‌های نخبگانی استان ایجاد شده‌است.

ابراهیمی اظهار داشت: شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر دارای بیش از سه‌هزار سهامدار حقیقی و حدود هفتاد سهامدار حقوقی است.

وی افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی و راه‌اندازی مجدد این شرکت شاهد آغاز فعال شدن پروژهای کلان اقتصادی استان بوشهر به طور جد محقق شود.

شرکت سرمایه گذاری و توسعه استان بوشهر ۱۰ سال پیش ورشکست اعلام شد اما اکنون تصمیم به احیا آن گرفته شد و ساختمان جدید آن نیز در خیابان فرودگاه شهر بوشهر عملیاتی شده و در مراحل پایانی قرار دارد.