جمع آوری قلیان‌ها در کافه‌ها و قهوه‌خانه‌های گناوه
جمع آوری قلیان‌ها در کافه‌ها و قهوه‌خانه‌های گناوه

ندای استان:فرماندار گناوه گفت: اقدام لازم در خصوص جمع آوری قلیان در کافه‌ها، دکه‌ها و قهوه خانه‌ها انجام شود.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، غلامرضا مهرجو عصر دوشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار تعداد مبتلایان و فوتی ناشی از ویروس کرونا در شهرستان گناوه بالا است و با توجه به شیوع موج سوم این ویروس نیاز است که همه در کنار هم بار دیگر برای جلوگیری از شیوع بیشتر اقدام کنند.

فرماندار گناوه افزود: در اعمال محدودیت باید به کسب و کار و معیشت مردم توجه شود و این امر با اولویت در مراکزی که بیشترین آسیب‌ها را در این زمینه دارند اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه سلامتی و نجات جان مردم برای مسئولان در اولویت است گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا باید به سمتی رفت که جامعه شرایط حساس را درک کنند و خطر ابتلاء به این ویروس را جدی بگیرند.

مهرجو با اشاره به اینکه سبک زندگی و نوع رفتارها باید با توجه به شرایط تغییر کند یادآور شد: با توجه به پیش بینی کارشناسان در نامشخص بودن پایان شیوع این ویروس، محدودیت‌ها به تنهایی نمی‌تواند در بلند مدت جوابگو باشد بلکه باید به سمت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه در جامعه گام برداشت و رفتارهای اجتماعی با توجه به شرایط تغییر کند.

وی گفت: تولید محتوا و محصولات تبلیغاتی و کلیپ‌ها با همکاری رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی متولی در این زمینه بسیار مؤثر است که باید در دستور کار ستاد مقابله با کرونا شهرستان نیز قرار گیرد.

مهرجو ادامه داد: از همه رسانه‌ها و دستگاه‌ها فرهنگی شهرستان گناوه درخواست می‌شود برای تولید محتوا و محصولات فرهنگی در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا و اطلاع رسانی مردم همکاری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه میلاد با سعادت پیامبر رحمت (ص) و هفته وحدت ضمن اجرای برنامه‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و از تشکیل اجتماع و برنامه‌های تجمعی خودداری شود.

فرماندار گفت: از ظرفیت مساجد، داوطلبان جمعیت هلال احمر، نیروهای بسیج و سمن‌ها به منظور کنترل و تشدید نظارت‌ها در جهت پیشگیری از شیوع بیشتر استفاده شود که سازماندهی و برنامه ریزی آن با عضویت دستگاه‌های متولی به ریاست معاون برنامه ریزی فرمانداری انجام می‌شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه عنوان کرد: شهرداری و اداره اوقاف اقدامات لازم در جهت کاهش جمعیت در آرامستان سید رضا و امام زاده سلیمان بن علی (ع) به ویژه در مراسم تدفین متوفی‌ها را به عمل آورند.

وی افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان به اتفاق اماکن نیروی انتظامی اقدام لازم در خصوص جمع آوری قلیان در کافه‌ها، دکه‌ها و قهوه خانه‌ها به عمل آورند.