راه اندازی مرکز فوریت‌‎های بررسی مشکلات تولید در بوشهر
راه اندازی مرکز فوریت‌‎های بررسی مشکلات تولید در بوشهر

ندای استان: مرکز فوریت‎های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‎های سرمایه‎گذاری روز سه‎شنبه در آیینی با حضور شماری از مسئولان استانی در بوشهر راه‎اندازی شد.

به گزارش ندای استان از ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در این آیین گفت: در این مرکز فوریت نمایندگان همه دستگاه‏‎هایی مرتبط با حل مشکلات تولید و طرح‏‎های سرمایه‎گذاری با اختیار تام حضور دارند.

سید حسین حسینی افزود: این دستگاه‏‌ها باید آمادگی لازم داشته باشند تا در محل فعالیت مرکز فوریت بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‎های سرمایه‎گذاری حضوری پررنگ و موثر داشته و برای حل مشکلات گره‌گشا باشند.

حسینی ادامه داد: این مرکز از ساعت ۸ تا ۲۰ فعال است و تکامل یافته سامانه بهین یاب است که بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در کشور دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تاکید کرد: در مرکز فوریت‏‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌‏های سرمایه‎گذاری هر کدام از دستگاه‏‎های حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن نیز وظیفه دارند در دستگاه خود یک کمیته مستقل مرتبط با حل مشکلات واحدهای تولیدی داشته و موضوع‎ها را پیگیری کنند.

وی یادآور شد: در قالب مرکز فوریت‏‌ها سامانه بهین یاب به دستگاه‎های مالیاتی، تامین اجتماعی، سامانه جامع تجارت متصل است که این ظرفیت برای گره‌گشایی از واحدها و طرح‎های تولیدی در مدت زمان مناسب است.

حسینی افزود: در مرکز فوریت‎ها که به گونه‎ای اکنون در مرحله پیش راه‌اندازی است مشکلات ایراداتی وجود دارد که بتدریج نسبت به شناسایی و رفع آن اقدام خواهد شد.

وی عنوان کرد: در سازمان صنعت، معدن و تجارت اکنون زمان صدور جواز تاسیس و پروانه‎ بهره‎برداری به ترتیب ۳ و ۱۵ روز است که مرکز فوریت‌ها  بستر مناسی برای شتاب بخشی به این روند است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‎گذاری استان بوشهر گفت: هم اکنون در این استان ۵۱ طرح با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد که عمده مانع فراروی آنها در بانک‎ها است.

رسول رستمی افزود: حتی میزان تسهیلات مورد نیاز این واحدها نیز مشخص است و مرکز فوریت‏‌های بررسی مشکلات طرح ‏های سرمایه‌گذاری باید پاسخگویی مناسبی برای نیاز آنها داشته باشد.

وی عنوان کرد: کارشناسان مستقر در مرکز فوریت‎ها باید تسلط لازم به حوزه کاری خود در این مرکز داشته باشند که تحقق آن لازمه برگزاری آموزش‌های ویژه است