تعیین تکلیف  ۳۹ لنج باری غیر مجاز در اسکله‌های استان
تعیین تکلیف  ۳۹ لنج باری غیر مجاز در اسکله‌های استان

ندای استان:در روز‌های اخیر، ۳۹ لنج باری که مجاز به حمل کالا نبودند در اسکله‌های استان بوشهر پهلو گرفته‌اند و امروز این موضوع در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ندای استان به نقل از خبرگزاری صداوسیما،استاندار بوشهر در این نشست گفت: ۳۹ لنج بر اساس گزارش سازمان بنادر و دریانوردی از استان‌های هرمزگان و خوزستان خروج کرده‌اند و قصدشان تخلیه کالا در اسکله‌های استان ما بوده است.
عبدالکریم گراوند با بیان اینکه ما از نظر قانونی نمی‌توانیم اجازه تخلیه کالا به این لنج‌ها را بدهیم افزود: باید در قالب کارگروهی متشکل از سازمان بنادر، گمرک، فرمانداری و مرزبانی، موضوع بررسی و تصمیم‌های لازم گرفته شود.
وی ادامه داد: یک فرصت زمانی به صاحبان لنج‌ها داده می‌شود که اگر در این مدت به بنادر خود بازنگشتند، کالاهایشان به عنوان قاچاق ضبط می‌شود.
استاندار بوشهر همچنین در جمع اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به بازنگری آیین‌نامه واردات کالای ته لنجی هم اشاره کرد و گفت: باید  حق و حقوق ساحل نشینان و ۱۶ هزار نفری که در حوزه دریا اشتغال دارند به رسمیت شناخته شود.
وی با تاکید بر اینکه قاچاق سازمان یافته‌ای در استان وجود ندارد افزود: باید به کالا‌های ته لنجی نظم و سامان داد، زیرا امسال فقط یک سفر برای ته لنجی رفته‌اند که معیشت ملوانان را تامین نمی‌کند.
از مصوبات دیگر جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ضمن تاکید بر تسریع در تخلیه کالا در بنادر و گمرکات استان، موضوع معاملات در فروش لنج‌ها بود که باید امتیاز آن به خریدار انتقال داده شود، در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.