وضعیت شورای شهر بوشهر هفته آینده مشخص می شود
وضعیت شورای شهر بوشهر هفته آینده مشخص می شود

ندای استان:فرماندار بوشهر گفت:انتظار می‌رود با همکاری دستگاه قضایی تا هفته آینده تکلیف اعضای علی البدل شورای شهر بوشهر مشخص شود و بتوانیم به این صورت مشکلات شهرستان رتق و فتق شود.

به گزارش ندای استان به نقل از ایرنا، عباس جمشیدی روز سه شنبه در نشست مبارزه با مواد مخدر شهرستان بوشهر  با بیان اینکه نبود صداقت مهمترین عامل بروز حاشیه های شورای پنجم بوشهر بود تاکید کرد: انتظار می‌رود اعضای شورای شهر جدید با صداقت هر چه تمام‌تر باهم برخورد کنند تا  گرفتار مشکلات گذشته نشوند.

وی بااشاره به معرفی شهردار جدید بوشهر  از شهردار خواست در راستای حقوق شهروندی در خدمت مردم باشد و با عزمی راسخ برای حل مشکلات شهر گام بردارد.

براساس قانون هر شهر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۹ نفر عضو اصلی و ۶نفر عضو عل البدل است که از ۲۴ شهریور امسال و با شروع بازداشت اعضای شورای شهر بوشهر در خصوص یک پرونده مالی ادامه فعالیت اکثریت اعضای آن در هاله ای از ابهام قرار گرفت؛ با حکم قضایی، ۶ عضو شورای شهر بوشهر به منظور تحقیقات در اختیار اداره کل اطلاعات استان قرار گرفتند که تاکنون چهار عضو با قرار وثیقه آزاد شده و ۲ عضو دیگر همچنان در بازداشت هستند.

۱۹ شهریور ماه آخرین جلسه شورای شهر بود که در همان جلسه مساله معرفی حسن صالحیان به عنوان شهردار بوشهر مطرح شد و روز پنجشنبه هفته گذشته وزیر کشور حکم شهردار بوشهر را امضا کردو در هفته جاری نیز آئین معارفه برگزار شد.

وی گفت:  با توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و تفریحی فضا را باید بر توزیع و مصرف کنندگان مواد مخدر در استان تنگ کرد.

فرماندار بوشهر افزود: پیشگیری در حوزه مواد مخدر یک اصل است که تنها با گسترش فضاهای تفریحی از جمله پارک‌های محله‌ای، زمین چمن مصنوعی پاتوق مصرف کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر را باید ناامن کرد.

وی بیان کرد: هرچقدر فضا برای توزیع و استعمال کنندگان مواد مخدر تنگ تر باشد کنترل آسیب‌های ناشی از مواد مخدر امکان پذیر تر است.

فرماندار بوشهر تاکید کرد: آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری در حوزه مواد مخدر به آن نیاز است آموزش خانواده‌ها به خصوص جوانان و نوجوانان است تا به این وسیله به سمت مصرف مواد مخدر سوق داده نشوند.

جمشیدی اضافه کرد: آموزش در خصوص خطر و آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر وچگونگی برخورد با این معضل باید از سنین پیش دبستانی صورت گیرد.

وی برضرورت هم افزایی همه دستگاه‌های مرتبط در خصوص پیشگیری در حوزه مواد مخدر تاکید کرد و گفت: تنها یک دستگاه مسئول مبارزه با مواد مخدر نیست بلکه همه دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف باید در این بخش همکاری لازم را داشته باشند.