سود تسهیلات بانکی در بوشهر بیش از نرخ اعلامی بانک مرکزی
سود تسهیلات بانکی در بوشهر بیش از نرخ اعلامی بانک مرکزی

ندای استان:خورشید گزدرازی گفت:میزان سود تسهیلات بانکی در این استان ۷ درصد بیشتر از نرخ اعلامی بانک مرکزی است.

به گزارش ندای استان،خورشید گزدرازی افزود: نرخ اعلامی بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات بانکی به بخش خصوصی ۱۸ درصد است اما اکنون بانک‌ها با تحلیل و تفسیرهای خود ساخته بالای ۲۵ درصد از گیرندگان وام سود دریافتو از این اقدام خود هم دفاع می‎کنند.

وی بیان کرد: پیگیری و کاهش نرخ بالای تسهیلات بانکی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر نیز مصوب شد ولی فعالان اقتصادی بوشهر همچنان با این مشکل دست و پنجه نرم می‌‏کنند.

گزدرازی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مناطق ویژه که معاف از مالیات بر ارزش افزوده هستند پس از سال‌هاپیگیری اکنون به مرحله اجرا رسیده‌است.

وی اظهار کرد: انتظار است زمینه بهره‌مندی بخش خصوصی استانب وشهر از این ظرفیت در مناطق ویژه فراهم شود زیرا در زمان حاضر استدلال‎های گوناگون این موضوع را مشکل کرده‌است.

گزدرازی یادآور شد: فعالیت منطقه ویژه اقتصادی در حوزه مسئولیت گمرک است ولی با این وجود در بخش مالیات و ارزش افزوده مشکلاتی برای فعالان اقتصادی این استان در این زمینه ایجاد شده‌است.

وی افزود: در حوزه مالیات و بیمه نیز یک سری مسائل و مشکلاتی فراروی فعالان اقتصادی وجود دارد که با توجه به نام‌گذاری سال جاری به نام جهش تولید، این مشکلات باید برطرف شود.

گزدرازی اظهار داشت: استان بوشهر با قرار داشت بر کرانه خلیج فارس ظرفیت‏‌های قابل توجهی برای تجارت و بازرگانی دارد که در صورت فراهم شدن شرایط زمینه شکوفایی این ظرفیت‌‏ها فراهم می‌‏شود.

 

منبع:ایرنا