آنجه در نشست معاون استاندار و مدیریت درمان تامین اجتماعی گذشت
آنجه در نشست معاون استاندار و مدیریت درمان تامین اجتماعی گذشت

ندای استان:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در رویکردهای جدید مدیریت بحران، به رویدادها به عنوان فرصت نگریسته می‌شود و پاندمی کرونا را نیز می‌توان به فرصتی برای ارتقای سطح تولید و عرضه خدمات درمانی به جامعه تبدیل کرد.

به گزارش ندای استان به نقل از ایرنا، مجید خورشیدی روز دوشنبه در بازدید از مدیریت درمان تامین اجتماعی با گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت و قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان استان بوشهر افزود: اگر کرونا نبود خلاهای درمانی  شناخته نمی‌شد و معلوم نبود مجموعه‌های درمانی استان بوشهر از نظر سخت افزاری چه کمبودهایی دارند.

وی بیان کرد: بحران کرونا نشان داد استان بوشهر نیازمند توجه بیشتر در عرصه بهداشت و درمان است، هر چند با حمایت و تدابیر استاندار این استان، اقدام‌های خوبی در این بخش انجام شده و بزودی با افتتاح بیمارستان شهدای هسته ای، ظرفیت سازی جدید قابل توجهی در این بخش به جامعه تقدیم می‌شود، اما به نظر می‌رسد استان با ظرفیت مورد نیاز فاصله دارد.

خورشیدی گفت: بوشهر یکی از استان‌هایی است که بیشترین درآمد را برای سازمان تامین اجتماعی دارد و انتظار می‌رود این سازمان در بخش درمانی سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در این استان انجام دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به کمبودهای بخش درمان در جنوب استان، اظهار کرد: مجموعه‌های نفتی و گازی و سازمان تامین اجتماعی به صورت مشترک اقدام بزرگی را در عرصه بهداشت و درمان جنوب استان بوشهر انجام دهند.

وی ادامه داد: با توجه به مطالبات بحق مردم عسلویه و نیازهای آنان به خدمات درمانی، پیشنهاد می‌شود تا با گرفتن موافقت مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی موضوع تعرفه‌های خدمات درمانی برای اهالی این شهرستان به نحوی حل شود که مردم این شهرستان بتوانند به نحو مناسبی از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

خورشیدی گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر از جمله همسایگی با چند کشور جنوب خلیج‌ فارس و مراودات دیرینه آنان با این استان، توجه به توریسم درمانی در استان یکی از فرصت‌های توسعه است تا زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی و عمومی و ارائه خدمات پزشکی برای ارتقا درمان در این استان فراهم شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: افزایش ۷۰ تخت در بیمارستان سلمان فارسی و طرح توسعه ۶۴ تخت خوابی بیمارستان مهر از برنامه‌های توسعه‌ای مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در سال جاری است.

زهرا نویدی فر افزود: برای توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی تامین اجتماعی استان بوشهر مراحل ساخت و تکمیل مراکز درمانی برازجان، خورموج و جم در دست پی‌گیری است و امیدواریم تا پایان امسال شاهد بهره‌برداری از این پروژه ها باشیم و دو پروژه احداث مرکز درمانی در شهرهای دیلم و دلوار در دست اقدام است.

وی بیان کرد: تغییر یا اضافه چیدمان نیروی انسانی درمانی با توجه به وضعیت بحران و شبانه روزی کردن برخی از درمانگاه‌ها با نظر فرمانداران در شهرستان‌های کنگان و دشتستان انجام شده‌است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: از مجموع ۲۶۰ تخت بستری درمان تامین اجتماعی استان بوشهر ۷۴ تخت در ۲ بیمارستان سلمان فارسی بوشهر و بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص) عسلویه برای درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

نویدی فر گفت: با وجود ابتلای قریب به ۳۰۰ نفر از کادر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر به ویروس کرونا و فشار ناشی از شرایط کرونایی هیچ‌گونه خدمتی معطل نمانده و تلاش شده با به ‌کارگیری نیروی‌های جایگزین خدمات درمانی دچار وقفه نشود.

وی در مورد اقدامات مدیریتی انجام شده در حوزه ارتقا کمیت و کیفیت خدمات درمانی در مراکز استان بوشهر گفت: ارتقا شاخص‌های کیفیتی در مراکز درمانی، تلاش در گرفتن رتبه یک استاندارد اعتباربخشی، اجرای سیستم‌های کیفی ISO و ۵S، طراحی و تدوین الگوی بیمارستان شاد، طراحی و تدوین الگوی بیمارستان مهربان، پرداخت و تسویه حساب کامل مطالبات و  صورت‌حساب‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاهی، اجرا و استقرار استاندارد مدیریت منابع انسانی (HR۳۴۰۰۰)، اجرای مدیریت سبز در ستاد مدیریت و مراکز بستری استان، اجرا و استقرار مدیریت مصرف انرژی ۵۰۰۰۱) ISO) از جمله اقدام‌ها در زمینه ارتقا کمیت و خدمات درمانی در مراکز استان است.

نویدی فرد در مورد طرح امداد بک گفت: این طرح با موضوع تدوین استراتژی مدیریت درمان استان در برابر کرونا ویروس شامل تهیه و تدوین استراتژی امداد بک و مدیریت بحران مراکز بر اساس بندها و اقدامات آن از آغازین روز انجام شده‌است.

وی اظهار دشت: طرح  ابتکاری نسیم ۱۹ (نوروزی سلامتی یار مردم) جهت تحویل رایگان داروهای ضروری  ۲۴ هزار بیمار مزمن در استان بوشهر و بی نیازی به مراجعه حضوری بیماران مزمن به مراکز درمانی برای  تهیه دارو از دیگر اقدامات مجموعه درمان تامین اجتماعی این استان است.

در پایان این دیدار لوح سپاس استاندار بوشهر از خدمات کادر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر به مدیر درمان این سازمان تقدیم شد.