پرداخت۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی در استان
پرداخت۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی در استان

ندای استان:مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر از پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی خبر داد و گفت: در پرداخت این اعتبارات بیش از ۱۰ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی در شهرها و روستاهای استان بوشهر فراهم شده است.

به گزارش ندای استان به نقل از تسنیم،استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در بخش‌های مختلف ساحلی، کشاورزی، صنعتی، نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته به کشاورزی و آبزیان است که در این راستا تأمین تسهیلات مورد نیاز سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مورد توجه ویژه قرار دارد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر از پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی در ۷ سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در پرداخت این اعتبارات بیش از ۱۰ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی در شهرها و روستاهای استان بوشهر فراهم شده است.

محمد صادق حاجیانی سود و نرخ  وام‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی صندوق کارآفرینی امید را ۴ درصد دانست و افزود: این مؤسسه اعتباری و مالی بر اساس رسالت و مسئولیت‎ اجتماعی خود منابع اعتباری خرد و حمایت از کسب و کارهای کوچک مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تسهیلات در حوزه خدمات  ۷۲ میلیارد تومان پرداخت شده است  به پرداخت ۴۰٫۲میلیارد تومان به حوزه اشتغال‌زایی کشاورزی پرداخت و تصریح کرد: در حوزه صنعت در ۷ سال گذشته ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرصندوق کارآفرینی امید استان بوشهر از اجرای طرح روستای بدون بیکار خبر داد و تصریح کرد: در این راستا توافقات  تعاملات با دستگاه‌های اجرایی به عمل آمده است که بین ۳۰ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان وام کم بهره برای اشتغال روستائیان پرداخت می‌شود.

حاجیانی با اشاره به پرداخت ۲۷۰ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی در شش ماه نخست امسال افزود: در این مدت ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان وام کم بهره اشتغال‌زایی و کارآفرینی در استان بوشهر پرداخت شده است.

بر این اساس صندوق کارآفرینی امید، حمایت از کسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی برعهده دارد که توجه به اشتغال خرد و حمایت از کارآفرینان در اولویت قرار دارد.