ابتلای۳۱۶ نفر از نیروهای بهداشت و درمان دشتستان به کرونا
ابتلای۳۱۶ نفر از نیروهای بهداشت و درمان دشتستان به کرونا

ندای استان:فرماندار دشتستان استان بوشهر گفت: از آغاز شیوع بیماری کرونا و تلاش کادر بهداشت و درمان این شهرستان برای مقابله با این ویروس منحوس ۳۱۶ نفر از کارکنان این مجموعه درگیر این بیماری شدند.

به گزارش ندای استان به نقل از ایرنا، فتح الله نووزی روز یکشنبه  در آیین تجلیل از تلاشگران عرصه سلامت به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: بیش از هفت ماه است که همه تلاشگران عرصه سلامت در خط مقدم نبرد با کرونا سخت مشغول به فعالیت هستند.

وی یادآور شد: رشادتها و پای کار بودن کادر ارزشمند بهداشت و درمان اعم از مجموعه بیمارستانی، خانه‌های بهداشت، مراکز درمانی، آزمایشگاه‌ها و غسالخانه‌ها در این ایام کرونایی در ایثار اجتماعی کمتر از رزمندگان در دفاع مقدس نیست.

نوروزی ادامه داد: در کنار همه تلاش‌های درمانی اگر امروز شهرستان از سواد سلامت خوبی برخوردار است و فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در بین همشهریان وجود دارد و  پروتکل‌ها در سطح ادارات شهرستان ۸۵ درصد رعایت می‌شود، نشان از تلاش مجموعه فرهنگی و روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه است.

فرماندار دشتستان ادامه داد: با اینکه دشتستان شهرستان بزرگ تک بیمارستانی است اما اقدامات خوبی در مورد تجهیزات لازم در این ایام صورت گرفته که نیاز است با همدلی، همکاری و هم‌افزایی بیش از پیش برای سپری کردن این ایام سخت اقدامات لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: از کل آمار مبتلایان استان بوشهر به کرونا تا به امروز که ۱۲هزار و ۲۴۱ نفر است ۲ هزار و ۶۰۲نفر که ۲۱درصد را شامل می‌شود به دشتستان اختصاص دارد.

نوروزی ادامه داد: همچنین ۳۰ درصد از فوتی‌های استان بوشهر براثر ابتلا به کرونا  (۱۷۷نفر) مربوط به شهرستان دشتستان است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۴هزار و ۳۲۵مورد بازرسی‌های بهداشت و محیط در سطح شهرستان انجام شده‌است بیان کرد: استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستان، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی باید در خدمت بهداشت و درمان باشد تا این مجموعه وظیفه خطیر خود را بخوبی انجام دهند.

در این آیین با اهدای لوح سپاس از مجموعه بهداشت و درمان شهرستان تجلیل شد.