تعداد ملک های مازاد دستگاه‌های دولتی در بوشهر
تعداد ملک های مازاد دستگاه‌های دولتی در بوشهر

ندای استان:مدیرکل امور اقتصادی و دارایی بوشهر گفت: در اجرای بند (د) تبصره ۱۲ قانون بودجه ۹۹ کشور و تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده در سال جاری، تاکنون ۳۹ ملک مازاد دولتی به ارزش ۱۰۳ میلیارد و ۹۴۸ میلیون تومان در این استان شناسایی شده‌است.

به گزارش ندای استان،رسول زارعی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این املاک مربوط به اداره‌های کل امور اقتصادی و دارایی، شیلات، آموزش فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی است که به عنوان اموال مازاد شناسایی و مجوز فروش آن از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی صادر شد.

زارعی بیان کرد: ۵۰ درصد درآمدهای این منبع به منظور افزایش تخصیص برای تکمیل طرح‌های دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه تمام و بقیه برای افزایش تخصیص اعتبارات هزینه‌ای قانون بودجه از جمله پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان و مطالبات آنها هزینه می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی بوشهر در باره سهم  این استان در تحقق منابع جزء ۲ و۳ این بند،  عنوان کرد: بر این اساس سهم بوشهر در منابع حاصل از مولد سازی ۲۵۸ میلیارد تومان و منابع حاصل از فروش اموال مازاد یکهزار و ۲۹۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده‌است.

وی تاکید کرد: بر اساس الزام قانونی و ضرورت تحقق منابع مالی یاد شده همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند اموال مازاد در اختیار خود را به دبیرخانه کارگروه مستقر در اداره کل امور اقتصادی و دارایی معرفی و اعلام کنند.

زارعی اضافه کرد: بدیهی است در صورت شناسایی آن دسته از اموال غیرمنقول در اختیار دستگاه‌ها که در سامانه اموال دستگاه‌های اجرایی( سادا) ثبت نشده باشد این اموال  مازاد تلقی و پس از تایید کارگروه استانی توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان  به فروش می‌رسد و ۱۰۰درصد منابع وصولی به عنوان درآمد عمومی لحاظ می‌شود.