کاهش زمان رسیدگی به درخواست سرمایه‌گذاران برای زمین در بوشهر
کاهش زمان رسیدگی به درخواست سرمایه‌گذاران برای زمین در بوشهر

ندای استان: دبیر ستاد سرمایه گذاری استان بوشهر گفت: با الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز تغییر کاربری و واگذاری اراضی ملی به سرمایه‌گذاران، زمان رسیدگی به درخواست‌ها در استان به یک سوم کاهش یافته است.

به گزارش ندای استان،رسول زارعی روز سه‌شنبه درگفت و گو با ایرنا بیان کرد: با توجه به رصد روزانه درخواست‌ها در دبیرخانه ستاد سرمایه گذاری استان و ارائه گزارش‌ به استاندار، دستگاه‌های اجرایی به درخواست‌های سامانه حساسیت مناسبی نشان داده و مدیران با نظارت بر این فرآیند، پاسخگو هستند.

وی با بیان اینکه هدف از راه اندازی این سامانه الکترونیکی تسهیل سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار در استان است، عنوان کرد: در مدت کمتر از شش ماه از آغاز به کار سامانه، مدت زمان زمان انجام این فرایند در مدیریت امور اراضی استان از ۲۱ روز به کمتر از ۴ روز و در اداره کل منابع طبیعی از ۶۷ روز به کمتر از ۲۵ روز کاهش یافته است.

زارعی ادامه داد: در بخش دریافت استعلام نیز زمان رسیدگی در برخی دستگاه‌های اجرایی مانند منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اداره‌های شهرستانی منابع طبیعی، راه و شهرسازی، مدیریت انتقال برق استان، شرکت توزیع نیروی برق و شرکت گاز به کمتر از ۵ روز رسیده است که انتظار می رود این روند رو به بهبود در آینده نیز ادامه داشته باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر بیان کرد: از زمان راه اندازی این سامانه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و استاندار بوشهر در آذرماه ۹۸، شاهد همکاری مطلوب دستگاه‌های اجرایی استان بوده‌ایم و گزارش‌ها نشان می‌دهد زمان رسیدگی به درخواست‌ها در سامانه روند کاهشی را طی کرده است.

وی گفت: در حال حاضر متقاضیان صدور مجوزهای تغییر کاربری اراضی شخصی و واگذاری اراضی ملی به منظور ایجاد طرح‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند برای ثبت درخواست خود به وبسایت پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان بوشهر به آدرس inbu.ir مراجعه کنند.

اداره کل امور اقتصادی و دارایی بوشهر با طراحی و بهره برداری از این سامانه و همچنین راه‎اندازی سامانه‌های برخط از جمله پرداخت الکترونیکی دستگاه‏‌های اجرایی، حذف چک‌‎های فیزیکی و ایفای نقش در تشکیل ستاد سرمایه‎گذاری استان، رتبه برتر جشنواره شهید رجایی را درشاخص بهبود فضای کسب و کار استان کسب کرد.