اعزام ۸هزار و ۹۵۳ نفر از بوشهر به حج عمره
اعزام ۸هزار و ۹۵۳ نفر از بوشهر به حج عمره

ندای استان:جانشین مدیرحج و زیارت استان بوشهرگفت: تاکنون ۸۲۱ نفر معادل ۹۱ درصد ثبت نام کنندگان حج تمتع هزینه مرحله دوم را در این استان پرداخت کرده اند.

به گزارش ندای استان،مهدی صداقت روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مرحله نخست هزینه سفر ثبت نام شدگان به تعداد ۹۰۳ نفر به صورت ۱۰۰ درصد در استان بوشهر پرداخت شده اما هنوز تعدادی از ثبت نام شدگان سفر حج تمتع نسبت به ودیعه گذاری مرحله دوم اقدام نکرده‌اند که باید هر چه زودتر اقدام کنند.

وی اضافه کرد: باتوجه به پیگیری‌ها و نیز تثبیت نرخ ارز برای زائرانی که مرحله اول هزینه سفر را واریز کرده‌اند، بمنظور تامین ارز مورد نیاز حج مقرر شد زائران ثبت نام شده، مرحله دوم هزینه سفر خود را برای خرید مابقی ارز واریز کنند تا با واریز به حساب بانک مرکزی، ارز اختصاص یافته زائران تهیه شود.

وی ادامه داد: ودیعه گذارانی که پیش قسط دوم را پرداخت نکنند برای حج ۱۴۰۰ با نرخ جدید هزینه ارزی آنها تهیه و این امر منجر به افزایش قیمت می‌شود .

به گفته صداقت در صورتیکه سال آینده بحث کرونا برطرف و شرایط برای اعزام حاجیان فراهم شود از هزینه دریافتی امسال کم می‌شود.

صداقت گفت: اگر به هر دلیلی زائری نتواند مرحله  دوم هزینه سفرخود را در فرصت اعلام شده واریز کند سهمیه اعزام آن به سفر حج از بین نخواهد رفت اما ارائه ارز در زمان اعزام بر اساس نرخ مصوب جدید دولت محاسبه می‌شود و اولویت اعزام با واریز کنندگان مرحله دوم هزینه سفر با شرایط و سهمیه تعیین شده خواهد بود.

وی اظهار کرد: بنابراین با توجه به اینکه ارزی که برای حجاج خریداری می‌شود به قیمت امسال است اگر آنها به موقع قسط دوم خود را واریز نکرده و آن را برای سال آینده موکول کنند، به قیمت ارز سال بعد یعنی نرخ روز محاسبه شده و ممکن است مجبور به واریز ۲ برابر هزینه شوند.

صداقت افزود: متقاضیانی که در مرحله نخست ثبت نام خود را تکمیل کردند و مرحله دوم هم واریزی را انجام دهند ، هزینه سفر آنان با ارز نیمایی محاسبه شده و هزینه دیگری هنگام عزیمت نخواهند داشت.

وی بیان کرد: از سال ۸۰ تا ۹۱، هشت هزار و ۷۳۴نفر و از سال ۹۲ تا ۹۸ نفر چهار هزار و ۸۳۲ نفر از استان بوشهر به حج تمتع اعزام شده‌اند.

اعزام ۸هزار و ۹۵۳ نفر از استان بوشهر به حج عمره

به گفته صداقت، از سال ۸۰ تا ۹۱، ۲۹هزار و ۷۵۶نفر و از سال ۹۲ تا ۹۶ نیز هشت هزار و ۹۵۳ نفر از استان بوشهر به عمره مفرده اعزام شدند.

جانشن مدیر حج و زیارت استان بوشهر اضافه کرد: از سال ۹۶ تاکنون هیچ اعزامی در قالب عمره مفرده از کشور انجام نشده است.

راه اندازی دفتر کنسولی عراق در بوشهر؛ راهی برای روان سازی حضور مردم در راهپیمایی اربعین

جانشین مدیر حج و زیارت استان بوشهرگفت: تا پیش از سال ۹۴، اعزام برای پیاده روی اربعین به صورت ساماندهی شده نبود اما از سال ۹۵ اعزام‌ها با هماهنگی وزارت کشور و سازمان حج به صورت ساماندهی شده انجام شد.

صداقت افزود: برهمین اساس در سال‌های ۹۵ و ۹۶، ۳۷هزار و ۸۷۸ نفر از استان بوشهر در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کردند.

وی ادامه داد: با تلاش مسئولان استان با هدف روان سازی برای حضور هرچه بیشتر مردم در راهپیمای عظیم اربعین از سال ۹۷ دفتر کنسولگری عراق در این استان راه اندازی شد و به این وسیله زمینه حضور مردم برای شرکت در این مراسم معنوی فراهم‌تر شد.

به گفته صداقت، در سال ۹۶ و قبل از راه اندازی دفتر کنسولی عراق در بوشهر ۱۷هزار و ۸۴۷ نفر از استان در راهپیمایی اربعین شرکت کردند اما این آمار با راه اندازی این دفتر در سال ۹۷ به ۳۷هزار و ۵۶۱ نفر و در سال ۹۸ نیز به ۸۴هزار و ۳۲۷ نفر افزایش یافت.

وی یادآور شد: فعالیت دفتر کنسولگری عراق در بوشهر با توجه به سرعت عملی که داشت حتی از استان‌های همجوار از جمله فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز مراجعه کننده نیز داشتیم.

۸۶هزار و ۴۴۵ نفر از استان بوشهر به عتبات عالیات اعزام شدند

جانشین مدیر حج و زیارت استان بوشهر گفت: از سال ۸۰ تا ۹۱، ۹۵هزار و ۱۸۴ نفر از این استان به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی یادآورشد: از سال ۹۲ تا ۹۸ نیز ۸۶هزار و ۴۴۵ نفر از استان بوشهر به عتبات عالیات اعزام شدند که از این شمار ۷۱هزار و ۶۴۸ نفر از سال ۹۲ تا ۹۶ و در ۲ سال ۹۷ و ۹۸ نیز ۱۴ هزار و ۷۹۷ نفر به عتبات اعزام شدند.

صداقت گفت:اعزام یک تریلی آب معدنی برای زائران اربعین، جمع آوری ۱۵ میلیون تومان کمک نقدی و بخشی نیز به صورت غیر نقدی و کمک رسانی به زلزله زدگان و سیل زدگان از جمله دیگر اقدام‌های انجام شده در استان بوشهر است.

وی ارائه آموزش‌های لازم به  ۹۶۱ نفر از عوامل اجرایی حج را از دیگر فعالیت‌های این مدیریت در استان بوشهر عنوان کرد.