پخش۶٠ هزار دقیقه برنامه هفته دفاع مقدس از صداوسیمای بوشهر
پخش۶٠ هزار دقیقه برنامه هفته دفاع مقدس از صداوسیمای بوشهر

ندای استان:مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر گفت: صدا و سیمای مرکز بوشهر برای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در یک عملیات وسیع رسانه‌ای ۶٠ هزار دقیقه برنامه تولید و پخش می‌کند.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، سید حسین ناظر صبح دوشنبه در همایش مجازی مشترک مدیران کل صدا و سیمای مراکز استان‌ها و مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور با اعلام این مطلب گفت: دفاع مقدس گنجینه گرانمایه‌ای است که به عنوان یک نظام الگویی در همه عرصه‌ها نیازمند شناخت همه جانبه، دقیق و عمیق است.

وی اضافه کرد: صدا و سیمای مرکز بوشهر در این زمینه با یک عملیات وسیع رسانه‌ای بیش از ۶۰ هزار دقیقه برنامه رادیویی تلویزیونی خبری و فضای مجازی را در گستره استانی ملی و فراملی تولید و پخش می‌کند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر خاطرنشان کرد: برنامه‌های رسانه‌ای چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد، همزمان با سالگرد آزادی خرمشهر آغاز و تا ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا ادامه دارد.

وی گفت: از این میزان برنامه‌سازی، ۴۵ هزار دقیقه در حوزه رادیو و رادیو نما، ۱۳ هزار دقیقه در حوزه تلویزیون و سامانه زیر نویس و ٢ هزار دقیقه در حوزه‌های خبر و فضای مجازی تولید و پخش می‌شود

ناظر با اشاره به سه مرحله راهبردی برنامه‌سازی تبیینی تجلیلی و تهییجی افزود: در مرحله راهبرد تبیینی برای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی و تقویت قدرت تحلیل رویدادهای دفاع مقدس و دستاوردهای آن تبیین می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر بیان کرد: در مرحله راهبرد تجلیلی برای الگوسازی و گرامیداشت یاد شهیدان و تجلیل از قهرمانان دفاع مقدس برنامه‌سازی شده است.

وی افزود: در مرحله تهییجی برای حفظ آمادگی روحی و جسمی و ذهنی مقابله با هرگونه تهدید سخت و نرم برای آحاد ملت به ویژه جوانان و نوجوانان بیش از ۴۰ عنوان برنامه رادیویی، تلویزیونی، خبری و فضای مجازی در ساختارهای نمایشی، مستند، ترکیبی، سرود و آهنگ‌های حماسی، موشن گرافی، عکس و نوشته برنامه سازی شده است.

ناظر تقارن پیوند عمیق تعالیم دینی و حماسه عاشورا، اربعین و قیام امام حسین (ع) با دفاع مقدس و دستاوردهای آن را ستود و گفت: علاوه بر پخش فیلم‌های سینمایی و مستند دفاع مقدس و اختصاص بخش‌هایی از برنامه‌های عادی روزانه صدا و سیما به موضوع دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ویژه برنامه تلویزیونی کرانه پایداری، ویژه برنامه‌های رادیویی دریادلان جنوب، حماسه نادر، مدرسه عشق، دیار دلیران، لبیک یا حسین و … صورت کامل به موضوع چهلمین سالگرد دفاع مقدس می‌پردازد.