افتتاح۹ هتل با هزار و ۲۴۳ تخت اقامتی در بوشهر
افتتاح۹ هتل با هزار و ۲۴۳ تخت اقامتی در بوشهر

ندای استان:مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: هم‌اکنون ۲۱ هتل در این استان در دست احداث است که تا پایان سال جاری از این شمار ۹ هتل با یکهزار و ۲۴۳ تخت اقامتی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

به گزارش ندای استان، محمدحسین ارسطوزاده روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این ۹ مرکز اقامتی شامل چهار هتل پنج، سه و یک ستاره و  پنج هتل سنتی است و برای احداث آنها ۲ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در دست انجام است که ۵۰۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار از طریق تسهیلات توسعه زیرساخت های گردشگری تامین شده‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر اضافه کرد: با بهره‌برداری از این زیرساخت‌ها برای ۱۸۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین با افتتاح این هتل‌ها ۳۶۸ اتاق و  یکهزار و ۲۴۳ تخت اقامتی به زیر ساخت‌های گردشگری استان افزوده‌است و می‌تواند جهش خوبی در زمینه کیفیت بخشی به اسکان گردشگران و مسافران در استان ایجاد کند و میزان رضایتمندی آنان را بالا ببرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: مهمترین این پروژه‌ها هتل ۵ ستاره پتروجم شهرستان کنگان است که در کنار ساحل با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال در دست ساخت است و با بهره‌برداری از آن یکهزار تخت اقامتی  به تخت‌های این استان افزوده می‌شود.

ارسطوزاده یادآورشد: در زمان حاضر ۲۰ هتل و هتل آپارتمان در استان بوشهر فعال هستند و در مجموع هتلینگ استان با ۶۸۳ اتاق و یکهزار و ۵۳۷ تخت در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین کشتی تفریحی لیان در سه طبقه به طول ۳۳ متر و عرض هشت متر با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در دست ساخت است که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اظهارداشت: گردشگری دریایی یکی از با مهمترین پتانسیل‌های گردشگری در استان بوشهر است و می‌تواند تضمین کننده رونق اشتغال در این استان باشد.